Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İLF2072022371HADİS USULÜZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bir hadis metninin doğru olarak anlaşılmasına imkan hazırlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Yunus YAZICI
Öğrenme Çıktıları
1Analiz ve sentez kapasitesi kazanır.
2Temel genel bilgi (kültür) edinir.
3Problem çözme becerisi kazanır.
4Karar verme becerisi kazanır.
5Eleştiri ve özeleştiri yeteneği
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hadis usulü terimi, hadis usulünün kaynakları, hadis ve sünnet kavramları, hadisin yapısı; sened ve metin, hadisin ve sünnetin dindeki yeri, rivayet, ravi, ravi tenkidi, râvî ve hadis Çeşitleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hadis usûlü; terimi, doğuşu ve kaynaklarıSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
2Hadis ve sünnet kavramları, hadis ve sünnetin unsurlarıSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
3Hadisin yapısı; sened ve metin Sunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
4Hadisin ve sünnetin dindeki yeri Sunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
5Rivayet; adabı, keyfiyeti, rivayetin sıfatıSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
6Rivayet mahsulleriSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
7Ravi; vasıfları ve TabakalarıSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
8Ara Sınav
9Ravinin tenkidi; cerh ve tadil kavramları, prensipleriSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
10Hadislerin sınıflandırılması; kabul ve red açısından: makbul, merdudSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
11Ravi sayısı açısından: mütevatir, âhâd, meşhurSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
12Müntehâsı / söyleyeni açısından: kudsi, merfu, mevkuf, maktuSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
13Hüküm açısından: sahih, hasen, zayıf. Teâruz açısındanSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
14Uydurma / mevzu hadislerSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Çakan, İsmail Lütfi, 2008; Hadis Usûlu, M.Ü.İ.F. Vakfı Yayınları İstanbul. 2. Koçyiğit, Talat, 1971; Hadis Istılahları, A.Ü.İ.F. Yayınları, Ankara. 3. Kandemir, Yaşar, 1980; Mevzu Hadisler, D.İ.B. Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Tartışma818
Bireysel Çalışma10110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
Okuma12112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ13    5   1 3     5  
ÖÇ2   4   1  4  4  5   
ÖÇ314  5   2     2   4 
ÖÇ4  3   1     4       
ÖÇ55   1  4       5  3 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00