Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İLF1092022371TÜRK-İSLAM EDEBİYATIZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk İslam Edebiyatının yapı ve muhtevasını tanımak; örnek metinler ve tarihi bilgilerle bu edebi dönemi öğrenmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DR. ÖĞR. Ü. HATİCE ÇUBUKCU
Öğrenme Çıktıları
1ürklerin Müslüman olmasından sonra, İslâm inanç ve düşüncesinin Türk edebiyatındaki görünüm ve yansımalarını öğrenmek
2İlk Müslüman Türk edebî eserlerini tanımak. Türk İslâm Edebiyatı’nın Anadolu’daki görünümü hakkında bilgi sahibi olmak
3Müslüman Türk şâirlerin şiirlerinden örnekler üzerinde şiir çözümlemeleri yapabilmek
4Edebiyat ürünlerindeki dînî muhtevâyı ayırdedebilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Müslüman Türklerin ortaya koyduğu ilk edebî eserler ve ilk dînî muhtevâlı edebî eserler. Anadolu’da Dîvân ve Halk Edebiyatının ilk temsilcileri ve bu akımları dînî bir kimliğe kavuşturan ilk edipler. Osmanlı döneminde şâirler ve dînî muhtevâlı eserlerlerinden örnekler. Dîvân ve Halk Edebiyatımızda Dînî türler ve örnekler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk İslâm Edebiyatı'nın tanımı, amacı, kapsamı Din-edebiyat ilişkisi Telif Geleneği
2Türk İslâm Edebiyatı'nın Kaynakları
3İslâm Öncesi Türk Edebiyatı 12. yy TİE Tarihi Ahmed Yesevî ve Türk İslâm Edebiyatı'ndaki Yeri
413. yy TİE Tarihi Mevlânâ C. Rûmî, Eserleri ve Tesirleri Hacı Bektaş-ı Veli ve Türk Kültürüne Etkileri
514. yy TİE Tarihi Yunus Emre
6Hz. Peygamber ile ilgili türler(hilye, kırk hadis, miraciye) ve metin örnekleri
7Nazım Şekilleri
8Ara sınav
916-20. yy TİE tarihi Regaibiyye Türü
10Hilye-i Hakânî, Hilye Türü
11Niyaz-i Mısrî Tevhid Türü
12Edebî Türler: Allah İle İlgili Şeyh Gâlib
13Edebî Türler: Hz. Peygamber İle İlgili
14Mevlânâ ve Mesnevî Üzerine Edebî Türler: Hz. Peygamber İle İlgili (devam)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Halil İbrahim Şener-Alim Yıldız, Türk İslam Edebiyatı, Rağbet Yay. İstanbul 2016. Hasan Aksoy vdğr, Türk İslâm Edebiyatı, AÖF, Ankara 2010. Bilal Kemikli, Türk İslam Edebiyatı Giriş, Emin Yayınları, Bursa 2011. Necla Pekolcay, Selçuk Eraydın vd., İslâmî Türk Edebiyatında Şekil ve Nev îlere Giriş, Kitabevi, İstanbul 1996. Ali Yılmaz, Türk İslâm Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara 2017. Abdurrahman Güzel, Dinî-Tasavvufî Türk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2015. Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara 1997. M. Fuad Köprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, Alfa Yayınları, İstanbul 2014. Nihat Sami Banarlı, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi (I-II), MEB Yay., Ankara 2016. TDV İslam Ansiklopedisi, İlgili Maddeler. Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi (Dergah Yayınları), İlgili Maddeler. Ali Çavuşoğlu, Türk İslâm Edebiyatı (Kitaplar, Türler, Devirler ve Şahsiyetler), Kayseri 2015. Mine Mengi, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yayınları, Ankara 2010. Mustafa İsen, Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2015.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13226
Soru-Yanıt5210
Makale Kritik Etme5210
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ12                   
ÖÇ2  3                 
ÖÇ3   5                
ÖÇ4     4              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00