Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA3052015174 | İLÜSTRASYON I | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İllüstrasyonun kullanım alanları ile ilgili kuramsal, plastik, estetik teknik ve bilginin verilmesi ile illüstratif resim dili kullanılarak illüstrasyonun grafik tasarımdaki uygulama alanlarına yönelik tasarımlar üretebilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Hakan ARSLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir | 2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir | 3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir | 5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahip tir | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir | 7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir | 8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir | 10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir | 11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir | 12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir | 13 | Fikir ve sanat eserleri konusunda fikir sahibidir | 14 | Grafik tasarımın form, yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1 İllüstrasyon ve kullanım alanları ile ilgili kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlama.
2.İllüstrasyon tarihi boyunca ortaya çıkmış akımlar ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma ve karşılaştırmalı olarak analiz etme.
3.İllüstrasyonun kullanım alanlarına yönelik bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını uygulama.
4.Tasarım aşamasında kullanılacak materyalleri tanımlayabilme ve etkin bir biçimde kullanma.
5.Tasarımındaki biçimsel sorunları tanımlayarak çözebilme.
6.Tasarımında biçim ve içerik (konu ve görsel) arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme
7. Tasarımının estetik boyutu hakkında fikir beyan edebilme.
8.Edinmiş olduğu bilgi ve yetilerini illüstrasyonun başlıca kullanım alanlarına (reklam, yayın,bilim v.b.) dönük tasarım üretiminde kullanabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 |
Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak materyallerin ve işlevlerinin tanıtılması | | | 2 | İllüstrasyonun grafik tasarımdaki yeri ve kullanım alanlarının örneklenerek anlatılması | | | 3 | İllüstrasyonun tarihi boyunca gelişim aşamalarının anlatılması | | | 4 | Başlıca illüstrasyon akımlarının ve üsluplarının illüstrasyonun reklam grafiğinde kullanımı üzerinden örneklenerek incelenmesi | | | 5 | Uygulama-1: İllüstrasyonun reklam alanında kullanımına ilişkin içerik oluşturma ve uygulama çalışmaları | | | 6 | Çalışmaların devamı; içeriğe ilişkin illüstrasyon tasarım uygulamaları | | | 7 | Çalışmaların devamı; içeriğe ilişkin illüstrasyon tasarım uygulamaları | | | 8 | Vize | | | 9 | Uygulama-2: Reklam grafiğine ilişkin bir problemin çözümüne yönelik özgün ve yaratıcı illüstratif çözüm yolları üretilmesi | | | 10 | Çalışmaların devamı; içeriğe ilişkin illüstrasyon tasarım uygulamaları | | | 11 | Çalışmaların devamı; içeriğe ilişkin illüstrasyon tasarım uygulamaları | | | 12 | Çalışmaların devamı; içeriğe ilişkin illüstrasyon tasarım uygulamaları | | | 13 | Çalışmaların devamı; tasarımın sonlandırılması, biçim ve içerik açısından analiz edilmesi | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Web, Teaching Illustration (S. Heller, M. Arisman),
The Education Of An Illustrator (S. Heller, M. Arisman),
Lürzer’s Int’l Archive, Anatomy Drawing School (A. Szunyoghy, G. Feher),
The Encyclopedia Of Drawing Techniques (H. Harrison),
Text And Image (M. Wigan),
The Illustration Handbook (N.&T. Souter), |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ12 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|