Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA3032015174 | MASA ÜSTÜ YAYINCILIK | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Masaüstü yayıncılıkla ilgili kavramsal, teknik ve estetik bilginin verilmesi ile masaüstü yayıncılık teknolojilerini etkin biçimde kullanabilme, özgün ve yaratıcı bir bakış açısıyla bütün basılı yayın unsurlarının tasarımlarını yapabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir | 2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir | 3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir | 5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahip tir | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir | 7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir | 8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir | 10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir | 11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir | 12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir | 13 | Fikir ve sanat eserleri konusunda fikir sahibidir | 14 | Grafik tasarımın form, yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1 Masaüstü yayıncılığa ilişkin kavramsal, plastik ve teknik bilgileri tanımlayabilme.
2.Basılı yayın unsurları ile ilgili geçmiş ve güncel, yerel ve evrensel tasarım üslupları hakkında fikir sahibi olma
3.Farklı basılı yayın unsurlarını birbirileriyle olan ilişkileri bakımından değerlendirebilme
4.Tasarlayacağı basılı yayın unsurlarının tasarımı sürecinde kullanacağı materyal ve yazılımları tanımlayabilme ve kullanabilme
5.Tasarım ve basım aşamaları hakkında bilgi sahibi olma
6.Tasarımlarını işlevsellik ve estetik arasındaki denge açısından değerlendirebilme
7. Bir basılı yayın ürününün tasarlanmasında, grafik tasarımın diğer alanlarına ilişkin bilgi ve becerilerinden aktarımda bulunarak özgün tasarımlar ortaya koyabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak materyallerin ve yazılımların işlevlerinin tanıtılması | | | 2 | Masaüstü yayıncılığın grafik tasarımındaki yerinin ve başlıca basılı yayın unsurlarının örneklenerek anlatılması | | | 3 | Masaüstü yayıncılığın tarihi gelişim aşamalarının anlatılması | | | 4 | Basılı yayın ürünlerinin tasarlanması sürecinde yararlanılacak olan diğer grafik tasarım alanları ve masaüstü yayıncılık arasındaki ilişkiler hakkında bilgi verilmesi | | | 5 | Tasarlama sürecinde uyulmak zorunda olunan basılı yayıncılıkla ilgili kuralların ve değişkenlerin örneklenerek incelenmesi | | | 6 | Uygulama-1: Aktarılan sınırlılıklar çerçevesinde ilk örnek uygulama olarak kitap tasarımı yapımı eskiz aşaması | | | 7 | Çalışmaların devamı; kitap kapağı ve master sayfa tasarımı aşamalarının sayısal ortamda tasarlanması | | | 8 | Vize | | | 9 | Uygulama-2: Kuralları aktarılarak ve örnekler incelenerek özgün bir gazete tasarımı çalışması | | | 10 | Çalışmaların devamı; çalışmanın sonuçlandırılması, biçim ve içerik analizinin yapılması | | | 11 | Uygulama-3:Özgün bir dergi tasarımının yapım uygulamaları | | | 12 | Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasında işlevsellik ve estetik denge gözetilerek tasarımın sayısal ortama aktarılması, tasarım ve mizanpaj aşamasının yapılması | | | 13 | Çalışmaların devamı; tasarımın sonuçlandırılarak değerlendirilmesi | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ12 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ13 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|