Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA2032015174 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TAS. I | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Grafik tasarımı sürecinde ihtiyaç duyulacak başlıca, görsel işleme yazılımlarının (Adobe Photoshop, İllustrator, İndesign) öğretilmesi sonucunda tasarım ürünlerini sayısal ortama aktarılıp uygulayabilme becerisi kazanma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.DoçDr. Adem YÜCEL, Yrd.Doç.Dr. Aytaç ÖZMUTLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir | 2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir | 3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir | 5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahip tir | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir | 7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir | 8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir | 10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir | 11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir | 12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir | 13 | Fikir ve sanat eserleri konusunda fikir sahibidir | 14 | Grafik tasarımın form, yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1.Grafik tasarımı sürecinde kullanılacak başlıca görsel işleme programları olan Adobe Photoshop, İllustrator ve İndesign yazılımları hakkında genel bilgi sahibi olma.
2. Bu yazılımların kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olma.
3. Tasarım sürecinde bu yazılımları birbirileriyle etkileşimli olarak kullanabilme.
4. Tasarlayacağı basılı yayın unsurlarının tasarımı sürecinde kullanacağı materyal ve yazılımları tanımlayabilme ve kullanabilme
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriğinin sunumu ve temel teminolojiler (CMYK, RGB, Vector, Pixel, vb.) | | | 2 | Adobe Illustrator’a giriş - arayüz, araçlar ve panel özellikleri | | | 3 | Adobe Illustrator da Şekil Oluşturma, Düzenleme ve Objeleri Dönüştürme | | | 4 | Adobe Illustrator da Renk ve Pen Tool ile İllustrasyon. | | | 5 | Adobe Illustrator da Type aracı ile yazı kullanımı ve şekillendirme | | | 6 | Adobe Illustrator, Layers kullanımı ve vector grafikler için Brushlar | | | 7 | Adobe Illustrator, sayfa yapısını ayarlama ve çeşitli dosya kaydetme. | | | 8 | İlk projenin hazırlanması ve uygulanması. | | | 9 | Adobe Photoshop’a giriş - arayüz, araçlar ve panel özellikleri. | | | 10 | Adobe Photoshop, Filteler, Brushlar ve Actions | | | 11 | Adobe Photoshop, seçme araçlarının kullanımı ve işlevleri | | | 12 | Adobe Photoshop, layer özellikleri ve kullanımı | | | 13 | Adobe Photoshop, pen aracının kullanımı ve path uygulamaları. | | | 14 | İkinci projenin hazırlanması ve uygulanması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Adobe Illustrator CS5 Classroom in a Book (Paperback), by Adobe Creative Team, Publisher:
Adobe Press; Bk&CDRom edition (April 26, 2007), ISBN10: 0321492005
Adobe Photoshop CS5 Classroom in a Book (Paperback), by Adobe Creative Team, Publisher:
Adobe Press; Bk&CDRom edition (April 26, 2007), ISBN: 0321321847
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|