Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GRA2012015174GRAFİK TASARIMIZorunlu238
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İlke ve teknik bilgilerini aktararak, grafik tasarımın iki boyutlu ifadesinin öznelliğini kavrayabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Aytaç ÖZMUTLU, Öğr. Gör. Hakan ARSLAN
Öğrenme Çıktıları
1anat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek desen yapabilir.
2Sanatın farklı tasarım disiplinleri arasında bağlantı kurma yeteneğine sahiptir.
3İhtiyaçları karşılayacak bir ürün / iş veya proses tasarlayabilir.
4Yaşam boyu öğrenmenin önemini anlama ve ihtiyaçlarını karşılama becerisine sahiptir.
5Yerel ve küresel sanat ve tasarım problemlerini tanımlama ve analiz etme becerisine sahiptir.
6Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkan tasarım duyularını mevcut tasarım duyuları ile birbiriyle ilişkilendirebilir.
7Sanatın ve tasarım problemlerinin çözümünde ihtiyaç duyulan materyalleri kullanarak tasarımı tamamlama yetkisine sahiptir.
8Tasarım sürecinde arama, sentezleme, değerlendirme ve yorum yapma becerisine sahiptir.
9Sanat ve tasarım problemlerini analiz edebilir
10Tasarım sürecinde materyalleri seçerken hassas olma yeterliliğine sahiptir.
11Son gelişmeler takip edilerek bu sorunlarla ilgili tasarımlar üretebilir.
12Etkili iletişim becerileri öğrenerek kendisini ifade eder.
13Fikir ve sanat eserleri mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir.
14Grafik tasarım yöntemlerini, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
15
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. Oluşturma bileşimi ve tasarımlarında, grafik tasarımın iki boyutlu ifadesini kullanabilir. 2. Farklı fiziki yapıya sahip nesne arasındaki benzer noktalar veya grafiksel anlatım teknikleri kullanılarak tipografik unsurlar görselleştirilebilir. 3. Nesneyi karmaşık yapıya ya da şekle sahip detaylardan doğrusal ve gösterişli ifade yoluyla zar zor yorumlayarak arındırın. 4. Sembolleri kavramlara dönüştürebilir. 5. Kavramları çeşitli tekniklerle görselleştirebilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrencilerle tanıştırmak, konunun içeriğinden bahsetmek ve öğrencileri bilgilendirmek.
2Üç boyutlu modelden düz grafik ifadelere geçiş
3 Ön taslak değerlendirilmesi ve sonuç seviyesinin değiştirilmesi
4 Çalışmaların sonuçlandırılması
5 Nesneler veya şekiller arasındaki dönüşüm çalışması
6 Ön taslağın değerlendirilmesi ve sonuç seviyesinin değiştirilmesi.
7 Ara sınav
8 Tipografik öğeler arasındaki dönüşüm çalışması.
9 Ön taslağın değerlendirilmesi ve sonuç seviyesinin değiştirilmesi.
10 Stilizasyon çalışması
11 Araştırma ve eskizlerin değerlendirilmesi.
12 Eskizlerin değerlendirilmesi.
13Eskilerin değerlendirilmesi ve toplama seviyesinin değiştirilmesi
14Dönem boyunca kazanılan çalışmaların genel değerlendirmesi.
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer Grafik Tasarımın Temelleri Paul Harris , Gavin Ambrose Mehmet Emir Uslu
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım14684
Proje Hazırlama5525
Bireysel Çalışma1012120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)239
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1333333333333333
ÖÇ2333333333333333
ÖÇ3333333343344444
ÖÇ4333333444444444
ÖÇ5333333343344444
ÖÇ6222222233333333
ÖÇ7222222233333333
ÖÇ8222222333333333
ÖÇ9222222232233333
ÖÇ10333334444445555
ÖÇ11444444333333333
ÖÇ12444444434333333
ÖÇ13444444434333333
ÖÇ14222222222222222
ÖÇ15444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00