Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA1062015174 | BİLGİSAYARDA TASARIM UYG. II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Görsel Sanatlarda, temel tasarım elemanlarının ve ilkelerinin sayısal ortamda uygulamalarının yapılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Grafik Tasarım'da tasarım ilke ve elemanlarını sayısal ortamda uygulayabilme | 2 | Grafik Tasarım'da tasarım ilke ve elemanlarını sayısal ortamda uygulayabilme | 3 | Sayısal ortamda grafik tasarım ilke ve elemanları arasında ilişki kurabilme | 4 | Sayısal ortamda grafik tasarım ilke ve elemanları arasında ilişki kurabilme | 5 | Sayısal ortamda Grafik Tasarım ilkleri ve elemanlarını kullanarak kompozisyon oluşturabilme. | 6 | Sayısal ortamda Grafik Tasarım ilkleri ve elemanlarını kullanarak kompozisyon oluşturabilme. | 7 | Grafik tasarımın sayısal aktarabilmesi için gerekli olan programları kullanabilme | 8 | Grafik tasarımın sayısal aktarabilmesi için gerekli olan programları kullanabilme | 9 | | 10 | | 11 | | 12 | | 13 | | 14 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrencilerle tanışma ders içeriği ve işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi
Vektörel ve pixel tabanlı programlara giriş
Menülerin ve panellerin anlatımı, araç çubuklarının tanıtılması
Sayısal ortamda nokta ile kompozisyon oluşturma
Sayısal ortamda çizgi ile kompozisyon oluşturma
Sayısal ortamda nokta ve çizgi ile kompozisyon oluşturma
Sayısal ortamda doku uygulamaları; yapay dokular ve doğal dokular ile ilgili kompozisyon oluşturma
Sayısal ortamda form uygulamaları; form ile kompozisyon oluşturma
Sayısal ortamda tasarım ilkelerinin uygulanması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrencilerle tanışma ders içeriği ve işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi
| | | 2 | Vektörel ve pixel tabanlı programlara giriş Menülerin ve panellerin anlatımı, araç çubuklarının tanıtılması | | | 3 | Sayısal ortamda geometrik şekiller üzerinde ışık, gölge çalışması. Valor (ton değeri) ile ilgili çalışmalar yapılması | | | 4 | Sayısal ortamda nokta ile kompozisyon oluşturma | | | 5 | Sayısal ortamda çizgi ile kompozisyon oluşturma | | | 6 | Sayısal ortamda nokta ve çizgi ile kompozisyon oluşturma | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Sayısal ortamda doku uygulamaları; yapay dokular ve doğal dokular ile ilgili kompozisyon oluşturma | | | 9 | Sayısal ortamda form uygulamaları; form ile kompozisyon oluşturma | | | 10 | Sayısal ortamda tasarım ilkelerinin uygulanması | | | 11 | Sayısal ortamda tasarım ilkelerini kapsayan kompozisyonlar oluşturulması | | | 12 | Sayısal ortamda tasarım elemanlarını ve ilklerini içeren bir uygulama yapabilme | | | 13 | Sayısal ortamda stilizasyon çalışması | | | 14 | Yarıyıl sınavı | | | 15 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Irmak İnan Akçadoğan, Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam
-Hulusi Güngör, Temel Tasar
-H.Yakup Öztuna, Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık
-Gökaydın, Nevide.(2010).Temel Sanat Eğitimi.(1.Baskı).İstanbul: Kitapsan Yayın Dağıtım
-Berger, John.(2002). Görme Biçimleri.(Çev:Yurdanur Salman) (8.Baskı).İstanbul: Metis Yayınları
-Arntson, Amy E.(2007).İnternational Student Edition Graphic Design Basics.University of Wisconsin: USA, Thomson Wadsworth. -Graves Maitland E.The Art Of Color and Design
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 2 | 6 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ14 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|