Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA1072015174 | SANAT TARİHİ | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sanatın tarih içinde farklı kültürlerdeki değişimlerini anlatmak bu değişimlerin nedenleri ve bu değişimlerin aralrındaki farkları göstermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Engin ÜMER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsanlığın meydana getirdiği sanat yapıtlarının dönemlerine özgü karakteristik özelliklerini bilmek | 2 | Sanat yapıtlarını biçimsel ve içeriksel olarak açıklayabilmek | 3 | Farklı dönemlerdeki yapıtlar arasında üslupsal farkları gösterebilmek | 4 | Sanat olgusuna dair terim ve kavramların tarih içindeki anlam ve kullanım değişimini bilmek | 5 | Sanatın kültür içindeki konumunu bilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tarih öncesi dönemlerden günümüze doğru insanlığın ekonomik, kültürel, siyasi dönüşümlerinin sanatsal ifadeyi nasıl şekillendiriğini ortaya çıkan eserlerin neleri ve nasıl anlattıklarını göstermek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sanat nedir?-Sanat Tarihi Nedir?- Sanatsal ifade ve sanat arasındaki farklar- Sanat olgusunun tarihselliği üzerine | | | 2 | Tarihöncesi dönemlerde sanat | | | 3 | Mezopotomya Kültürlerinde Sanat | | | 4 | Devam | | | 5 | Eski Yunan Sanatı | | | 6 | Devam | | | 7 | Eski Roma Sanatı | | | 8 | Devam | | | 9 | Ortaçağ Sanatı | | | 10 | Rönesans Kültürü ve Sanatı I | | | 11 | Rönesans Kültürü ve Sanatı II | | | 12 | Barok Sanatı I | | | 13 | Barok Sanatı II ve Rokoko | | | 14 | Neoklasizm | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
E.H. Gombrich Sanatın Öyküsü (öğrencinin izleyeciği kitap)
Sanat tarihi Ansiklopedisi
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|