Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS3052016138 | KLASİK SOSYOLOJİ TEORİLERİ | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyolojik teori derslerinin bu dönemi, sosyolojinin kuramsal ve yöntemsel temellerini ve hala tartıştığımız mevzuların temel sorunsallarını oluşturan klasik sosyologların anlaşılmasına odaklanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mehmet KOCA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Klasik dönem sosyolojisindeki temel sorunsalları anlatır | 2 | Farklı sosyolojik yaklaşımları ortaya çıkaran temel meseleleri kavrar | 3 | Farklı yöntemsel ve kuramsal duruşları analitik olarak tartışır | 4 | Çağdaş sosyoloji teorilerindeki yeni sorunsalların altında yatan mirası kavrar | 5 | Güncel toplumsal meseleler üzerinden bu yaklaşımları irdeler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Karl Marx: Sosyolojik Kuram ve Yöntem | | | 3 | Karl Marx: Temel Kavramlar ve Kapitalizm Eleştirisi | | | 4 | Emile Durkheim: Kuram ve Yöntem | | | 5 | Emile Durkheim: Temel Eserlerinin Tartışılması | | | 6 | Max Weber'in Sosyolojisi | | | 7 | Max Weber: Rasyonelleşme ve Modernite Eleştirisi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Georg Simmel: Formlar Sosyolojisi ve Toplumsal Hayatın Geometrisi | | | 10 | Georg Simmel: Modernite Eleştirisi, Para Felsefesi ve Kültürün Trajedisi | | | 11 | Thorstein Veblen: Aylaklar Sınıfının Teorisi | | | 12 | Pareto: Seçkinler Kuramı ve Seçkinlerin Dolaşımı | | | 13 | Amerikan Sosyolojisi: Genel Bir Bakış | | | 14 | Talcott Parsons ve Yapısal İşlevselcilik | | | 15 | Parsons, Grand Teori ve Merton | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
S. Kızılçelik (2017) Sosyoloji Tarihi IV, Ankara: Anı Yayınları
G. Rizer (2010), Klasik Sosyoloji Teorileri, Ankara: De Ki Basın Yayın Ltd. Şti.
G. A. Goodwin, J. A. Scimecca (2015), Klasik Sosyoloji Teorileri, İstanbul: Say Yayınları
T. Bottomore (2001) Marksist Düşünce Sözlüğü, İstanbul: İletişim |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 14 | 5 | 70 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 4 | | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | | 4 | | | | 5 | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | 5 | ÖÇ5 | | | 5 | | | | 5 | | | | | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|