Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS3032016138 | TOPLUMSAL TABAKALAŞMA | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, toplum biliminde ve diğer sosyal bilimlerde, toplumsal tabakalaşma kavramının hiyerarşik bir düzene ve toplum içerisindeki güç ve refahın bölümlenmesine, bireylerin bu bölümlenmedeki konumlarına atıfta bulunmaktır. Kavramın, sosyo-ekonomik bir içerik taşıyan sınıf kavramıyla ilişkisini açıklar ve ekonomik, toplumsal, siyasi ve ideolojik eşitsizlikler ya da farklılıklar temelindeki farklı görüngüleri üzerine kurulu olan sosyo-ekonomik koşullara işaret eder. Aynı şekilde, ders toplumda bazı sorunların varlığına da işaret edebilen bir toplumsal tabakalaşma perspektifi çizer. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Murat Yüksel |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sınıfsal yapılanmanın temelleri hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Toplumda sosyal tabakalaşma analizleri yapar. | 3 | Sosyal tabakalaşma konusunda araştırma tasarlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği: tabakalaşma kavramının tarihselliği, toplumsal tabakalaşma ve sosyal yaşam, tabakalaşma yaklaşımları, sınıf ve eşitlik kavramları, sosyal yapı analizleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sınıf ve tabakalaşma kavramları | | | 2 | Geleneksel tabakalaşma modelleri | | | 3 | Modern tabakalaşma ve sınıf teorileri | | | 4 | Tabakalaşmanın ölçülmesi | | | 5 | Sosyal Hareketlilik | | | 6 | Sosyal sınıf kökeni ve eğitimin dikey sosyal hareketlilikle ilişkisi | | | 7 | Türkiye'de Değişen Sosyo-Ekonomik Yapı İçerisinde Meslekler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türkiye'de Toplumsal Sınıf ve Sınıf Bilinci | | | 10 | Sınıf Tartışmalarının Gidişatı | | | 11 | Türkiye'de Kültürel Eşitsizliğin Yansımaları | | | 12 | Kültürel Sınıf Analizi | | | 13 | Tabakalaşma ve Kentsel Ayrımlar | | | 14 | Tabakalaşma ve spor | | | 15 | Tabakalaşma ve müzik | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sunar, Lütfi. (2016). Türkiye'de Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik. Matbu: İstanbul.
Stephan Edgal, Sınıf, Dost Yayınları, Ankara, 1995.
Anthony Giddens, İleri Toplumların Sınıf Yapısı, Birey Yayıncılık, İstanbul, 1999.
Bryan Turner, Eşitlik, Dost Yayınları, Ankara, 1997 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|