Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FEL1022015138 | KLASİK MANTIK | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sözlü dilin en ustalıklı bir biçimde kullanımını sağlayan dedüktif mantığın yasalarını ve işleyişini öğrencilere kavratmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Hasan YILDIZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mantık ve kavramın önemini ortaya koymak | 2 | Beş tümel ve kategorilerin kavratılması | 3 | Önerme ve kıyasın önemi | 4 | Akıl yürütmenin önemi ve çeşitleri | 5 | Doğruluk tablosu, çözümleyeci çizelge ve ispat yöntemlerini kullanarak temel mantıksal özellikleri belirleyebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Aristo mantığını günümüze kadar gelen tarihi seyri içinde,takipçileri olan doğu ve batı mantıkçıları ile birlikte kavratmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mantığın etimolojik ve kavramsal anlamı | | | 2 | Kavram ve kavram çeşitleri | | | 3 | Kavramlararası ilişkiler, beş tümel ve kategoriler | | | 4 | Tanım ve bölme | | | 5 | Önermeler, yapısı ve türleri | | | 6 | Yüklemli ve şartlı önermeler | | | 7 | Yüklemli ve şartlı önermeler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Karmaşık önermeler | | | 10 | Önermeler arası ilişkiler | | | 11 | Karşı olma ve döndürme | | | 12 | Kıyas ve önemi | | | 13 | Kıyas ve türleri | | | 14 | Analoji ve tümevarım | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- Necati Öner,Klasik Mantık, Vadi Yay.,9.basım, Ankara,2009.
2-A.Kadir Çüçen,Mantık,Asa yay.2.basım.,Bursa,1999. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|