Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS1032015138 | BİLİM TARİHİ | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bilimin ve bilimsel düşüncenin kronolojik olarak gelişimini, geldiği noktayı ve geleceğine ilişkin öngörüler hakkında fikir sahibi olmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Hasan YILDIZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilimin ne olduğunu tanımlar | 2 | Bilimsel düşüncenin temel özelliklerini açıklar | 3 | Bilimin insan hayatındaki önemini açıklar | 4 | Bilim felsefesi hakkında tartışmalar yapar | 5 | Bilim yöntemini kavrar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilim tarihini tanıtarak nesnel (objektif) bilginin ortaya çıkma, yayılma ve kullanılma koşullarını inceleyen bu dersin amacı, bilimsel düşünme yollarının tanınmasını, günün düşünme koşulları ve bilimsel gelişme arasındaki ilişkilerin incelenmesini, farklı bilimsel düşünme biçimlerinin tartışılmasını sağlamak; bu yoldan da alternatifli düşünme biçimlerine ilişkin olanakları gün ışığına çıkartmaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilim nedir? Bilimsel Çalışma Adımları, Bilimin kaynakları. | | | 2 | Bilimin Doğuşu, Bilimin Tarih Öncesi | | | 3 | İlk Çağ Uygarlıklarında Bilim | | | 4 | Eski Yunan ve Roma´da bilim | | | 5 | Eski Çin´de bilim, Hindistan´da bilim | | | 6 | İslam Medeniyetinde bilim | | | 7 | Roma ve Ortaçağ´da bilim | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Rönesanstan sonra bilim | | | 10 | On sekizinci yüzyılda bilim | | | 11 | On dokuzuncu yüzyılda bilim - I | | | 12 | On dokuzuncu yüzyılda bilim - II | | | 13 | Yirminci yüzyılda bilim I | | | 14 | Yirminci yüzyılda bilim II | | | 15 | Günümüzde ve Gelecekteki bilim | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
DESCARTES, Rene (1992). Metot Üzerine Konuşma, çev. Sahir Sel, İstanbul: Sosyal Yayınları.
DILTHEY, Wilhelm (1999). Hermeneutik ve Tin Bilimleri, çev. Doğan Özlem, İstanbul: Paradigma Yayınları.
FEYERABEND, Paul K. (1991). Yönteme Hayır – Bir Anarşist Bilgi Kuramının Ana Hatları, çev. Ahmet İnam, İstanbul: Ara Yayıncılık.
GÜZEL, Cemal (2008). Bilim Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
KOYRE, Alexandre (1994). Yeniçağ Biliminin Doğuşu, çev. Kurtuluş Dinçer, Ankara: Gündoğan Yayınları.
KOYRE, Alexandre (2008). Bilim Tarihi Yazıları, çev. Kurtuluş Dinçer, Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları.
KUHN, Thomas (1995). Bilimsel Devrimlerin Yapısı, (4.bsm) çev. Nilüfer Kuyaş, İstanbul: Alan Yayıncılık.
ÖZLEM, Doğan (1996). Metinlerle Hermeneutik (Yorumbilgisi) Dersleri, İstanbul: İnkılap Kitabevi.
ÖZLEM, Doğan (1998). Felsefe ve Doğa Bilimleri, İstanbul: İnkılap Kitabevi.
ÖZLEM, Doğan (1998). Kültür Bilimleri ve Kültür Felsefesi, İstanbul: İnkılap Kitabevi.
ve dersin öğretim elemanı tarafından dağıtılacak çeşitli makaleler. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|