Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GSTV3112014182 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | Zorunlu | 3 | 5 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Medya okuryazarlığı bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif ilişkisini aktif duruma dönüştürmeyi hedeflerken, ticari medya kültürünün özelleşmiş yapısına ve geleneklerine karşı çıkma yeteneğini sağlayan eleştirel bakışın güçlendirilmesini ve yeni bireysel söylemlerin geliştirilmesini amaçlar. Medya metinleri üzerine eleştirel düşünmeyi beraberinde getiren bu ders, öğrencilerin proje çalışmalarının hem üretim hem de tüketim aşamalarında eleştirel yaklaşımlarını arttırmayı hedefleyen bir derstir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR. GÖR. ÖZKAN ÖZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Medya okuryazarlığı bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif ilişkisini aktif duruma dönüştürebilme | 2 | Ticari medya kültürünün özelleşmiş yapısına ve geleneklerine karşı çıkma yeteneğisağlayan eleştirel bakışın güçlendirilmesi ve yeni bireysel söylemlerin geliştirebilmesi | 3 | Medya metinleri üzerine eleştirel düşünme yetisinin edinimi |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Medya okuryazarlığı nedir, temel ilkeleri nelerdir? |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsam, Gerekçe, Önem, Kural ve Yükümlülükleri. | | | 2 | Geleneksel Okuryazarlık, 21. Yüzyıl Okuryazarlığı, Medya Okuryazarlığı ve Görsel Okuryazarlık Özellikleri ve İlkeleri | | | 3 | Medya okuryazarlığını oluşturan temel ilkeler - İmge ve imgenin gücü | | | 4 | Medya okuryazarlığındaki anahtar içerikleri örnek olaylarla tartışma | | | 5 | Avrupa - ABD ve dünyada medya okuryazarlığı üzerine gerçekleştirilen çalışmalar ve tarihsel süreç | | | 6 | Görsel – yazılı ve işitsel medya çıktılarını değerlendirme ve üretebilme yetisi | | | 7 | Medya metinlerini İnceleme TV ve Sinema sanatından örnekleri eleştirel okuma | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Gazetecilik ve Medya Okuryazarlığı | | | 10 | Fotoğraf ve Medya Okuryazarlığı | | | 11 | Sinema ve Medya Okuryazarlığı | | | 12 | Televizyon ve Medya Okuryazarlığı | | | 13 | İnternet ve Medya Okuryazarlığı | | | 14 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya Okuryazarlığı | | | 15 | Reklam ve Medya Okuryazarlığı | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mine Gencel Bek, Mutlu Binark, Eleştirel Medya Okur Yazarlığı, Kalkedon Yayınları; İstanbul, 2007.
Potter W. J. (2005), Media Literacy, 3th Ed. Sagepubl. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|