Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSTV3112014182MEDYA OKURYAZARLIĞIZorunlu356
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Medya okuryazarlığı bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif ilişkisini aktif duruma dönüştürmeyi hedeflerken, ticari medya kültürünün özelleşmiş yapısına ve geleneklerine karşı çıkma yeteneğini sağlayan eleştirel bakışın güçlendirilmesini ve yeni bireysel söylemlerin geliştirilmesini amaçlar. Medya metinleri üzerine eleştirel düşünmeyi beraberinde getiren bu ders, öğrencilerin proje çalışmalarının hem üretim hem de tüketim aşamalarında eleştirel yaklaşımlarını arttırmayı hedefleyen bir derstir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR. GÖR. ÖZKAN ÖZ
Öğrenme Çıktıları
1Medya okuryazarlığı bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif ilişkisini aktif duruma dönüştürebilme
2Ticari medya kültürünün özelleşmiş yapısına ve geleneklerine karşı çıkma yeteneğisağlayan eleştirel bakışın güçlendirilmesi ve yeni bireysel söylemlerin geliştirebilmesi
3Medya metinleri üzerine eleştirel düşünme yetisinin edinimi
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Medya okuryazarlığı nedir, temel ilkeleri nelerdir?
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı: Kapsam, Gerekçe, Önem, Kural ve Yükümlülükleri.
2Geleneksel Okuryazarlık, 21. Yüzyıl Okuryazarlığı, Medya Okuryazarlığı ve Görsel Okuryazarlık Özellikleri ve İlkeleri
3Medya okuryazarlığını oluşturan temel ilkeler - İmge ve imgenin gücü
4Medya okuryazarlığındaki anahtar içerikleri örnek olaylarla tartışma
5Avrupa - ABD ve dünyada medya okuryazarlığı üzerine gerçekleştirilen çalışmalar ve tarihsel süreç
6Görsel – yazılı ve işitsel medya çıktılarını değerlendirme ve üretebilme yetisi
7Medya metinlerini İnceleme TV ve Sinema sanatından örnekleri eleştirel okuma
8Vize Sınavı
9Gazetecilik ve Medya Okuryazarlığı
10Fotoğraf ve Medya Okuryazarlığı
11Sinema ve Medya Okuryazarlığı
12Televizyon ve Medya Okuryazarlığı
13İnternet ve Medya Okuryazarlığı
14Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya Okuryazarlığı
15Reklam ve Medya Okuryazarlığı
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mine Gencel Bek, Mutlu Binark, Eleştirel Medya Okur Yazarlığı, Kalkedon Yayınları; İstanbul, 2007. Potter W. J. (2005), Media Literacy, 3th Ed. Sagepubl.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Proje Hazırlama22550
Proje Sunma224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)166
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ15          
ÖÇ2 4         
ÖÇ3  3        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00