Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GSTV2042014182 | FİLM DRAMATURJİSİ II | Zorunlu | 2 | 4 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Klasik dramatik yapıya dayalı senaryo yazımı kurallarının uygulandığı bir kısa film senaryosunun tüm aşamalarının bulunduğu bir dosya hazırlamak
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kısa dramatik filmin yapısını ve öğelerini tanımlayabilecektir. | 2 | Senaryo biçimlerini (formatlarını) kullanabilecektir. | 3 | Klasik dramatik yapı ve senaryo biçimine ilişkin kuramsal bilgileri özgün senaryo yazımı için kullanacak ve özgün senaryosunu içeren dosya hazırlayacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Film dramaturjisinin aşamaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim senaryosu nedir, nasıl yazılır, hangi özelliklere dikkat edilir? | | | 2 | Öğrencilerin eğitim senaryosu uygulama çalışmalarının eleştiri ve değerlendirilmesi. | | | 3 | Video Klip nedir, video klip senaryosu nasıl yazılır, hangi özelliklere dikkat edilir? | | | 4 | Öğrencilerin video klip senaryosu uygulama çalışmalarının eleştiri ve değerlendirilmesi. | | | 5 | Reklam ve reklam senaryosu hakkında kuramsal bilgiler | | | 6 | Öğrencilerin reklam filmi senaryosu uygulama çalışmalarının eleştiri ve değerlendirilmesi. | | | 7 | Kısa dramatik film hakkında kuramsal bilgi. | | | 8 | Öğrencilerin kısa filmi senaryosu uygulama çalışmalarının eleştiri ve değerlendirilmesi. | | | 9 | Kısa filmler ve dramatik kısa filmler hakkında genel bilgi | | | 10 | Dramatik kısa film senaryosu çalışma yöntemleri | | | 11 | Kısa film örnekleri gösterimi ve izlenen filmler üzerine konuşma | | | 12 | Öğrencilerin dramatik kısa film öykülerini sunumları. Görüş ve Eleştiler. | | | 13 | Geliştirim (Treatment) yazımı. Sunuş. Görüş ve eleştiriler. | | | 14 | Ayrımlama senaryosu yazımı. Sunuş. Görüş ve eleştiriler. | | | 15 | Çekim senaryosu yazımı. Sunuş. Görüş ve eleştiriler. | | | 16 | Genel Değerlendirme - Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akyürek, Feridun (2004) Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak. MediaCat Yay., İstanbul.
Cooper, P.,KenDancyger (2005). Kısa Film Yazmak. Es Yay., İstanbul.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Proje Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|