Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GSTV2042014182FİLM DRAMATURJİSİ IIZorunlu246
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Klasik dramatik yapıya dayalı senaryo yazımı kurallarının uygulandığı bir kısa film senaryosunun tüm aşamalarının bulunduğu bir dosya hazırlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kısa dramatik filmin yapısını ve öğelerini tanımlayabilecektir.
2Senaryo biçimlerini (formatlarını) kullanabilecektir.
3 Klasik dramatik yapı ve senaryo biçimine ilişkin kuramsal bilgileri özgün senaryo yazımı için kullanacak ve özgün senaryosunu içeren dosya hazırlayacaktır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Film dramaturjisinin aşamaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim senaryosu nedir, nasıl yazılır, hangi özelliklere dikkat edilir?
2Öğrencilerin eğitim senaryosu uygulama çalışmalarının eleştiri ve değerlendirilmesi.
3Video Klip nedir, video klip senaryosu nasıl yazılır, hangi özelliklere dikkat edilir?
4Öğrencilerin video klip senaryosu uygulama çalışmalarının eleştiri ve değerlendirilmesi.
5Reklam ve reklam senaryosu hakkında kuramsal bilgiler
6Öğrencilerin reklam filmi senaryosu uygulama çalışmalarının eleştiri ve değerlendirilmesi.
7Kısa dramatik film hakkında kuramsal bilgi.
8Öğrencilerin kısa filmi senaryosu uygulama çalışmalarının eleştiri ve değerlendirilmesi.
9Kısa filmler ve dramatik kısa filmler hakkında genel bilgi
10Dramatik kısa film senaryosu çalışma yöntemleri
11Kısa film örnekleri gösterimi ve izlenen filmler üzerine konuşma
12Öğrencilerin dramatik kısa film öykülerini sunumları. Görüş ve Eleştiler.
13Geliştirim (Treatment) yazımı. Sunuş. Görüş ve eleştiriler.
14Ayrımlama senaryosu yazımı. Sunuş. Görüş ve eleştiriler.
15Çekim senaryosu yazımı. Sunuş. Görüş ve eleştiriler.
16Genel Değerlendirme - Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akyürek, Feridun (2004) Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak. MediaCat Yay., İstanbul. Cooper, P.,KenDancyger (2005). Kısa Film Yazmak. Es Yay., İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Rapor Hazırlama23060
Rapor Sunma212
Proje Hazırlama23060
Proje Sunma212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)176
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ14          
ÖÇ2 5         
ÖÇ3  3        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00