|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GSTV1042014182 | İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin iletişim bilimlerinin temel kavramlarınıtanımalarını ve bu kavramları etkin bir şekilde kullanabilmeleri için gerekli alt yapı donanımını sağlamak,
Temel medya okuryazarlığının temellerin geliştirmek,
Temel kavramların kuramsal irdelenmesi ve ardından somut
uygulamaları ile çeşitli kuramsal ve uygulamalı iletişim formasyon derslerine yönelik gerekli ardalansal donanım sağlamak.
İletişim sürecinin ögelerinin neler olduğu bilgisini aktarmak,
İletişimin işlevleri, modelleri, iletişim sürecine etki eden toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal ögeler ile iletişimde etkin olma koşullarının bilgisini edinme imkanı vermek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Mehmet YILMAZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | İletişim kuram ve kavramlarını kullanarak güncel medya-toplum-birey ilişkisini, çeşitli olay ve olguları değerlendirebilme. | 2 | Temel ve eleştirel medya okuryazarı olabilme | 3 | İletişimin disiplinler arası zenginliğine dayanarak ilgili alanlara ilişkin genel ve güncel sorunları tespit etmek ve çözüm için yöntem belirleyebilme. | 4 | Genel olarak İletişim alanın tarihsel gelişim ve değişim süreçlerini öğrenerek kuramsal ve uygulamalı yetkinlik gösterebilme. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İletişim sürecinin temel ögeleri
İletişimin işlevleri ve modelleri
Temel iletişim kuramları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | “İletişim nedir?” sorusunun farklı bakış açılarına göre tartışılması. | | | 2 | İletişim süreci, sürecin ögeleri, iletişim türleri/boyutlarının irdelenmesi. | | | 3 | İletişim süreci, sürecin ögeleri, iletişim türleri/boyutlarının irdelenmesi. | | | 4 | İletişimin işlevleri, çeşitli iletişim araçları, kitle iletişimi ve kitle izleyicisinin özellikleri,iletişim modelleri, iletişim sürecine etki eden toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal ögeler ile iletişimde etkin olma koşullarının irdelenmesi (örnekler izlenecek ve uygulama ödevi verilecek). | | | 5 | Temel iletişim kuramlarının temel kavramlarına öncül düzeydegiriş yapılması | | | 6 | Ortak izafet çerçevesi, tek aşamalı akış, dolayımlama mekanizması, iki aşamalı akış, kanaat önderi. | | | 7 | Moral panik, uzman sesi, kullanımlar ve doyumlar, gündem koyma, eşik bekçisi, bumerang etkisi. | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Bilişsel çelişki, suskunluk sarmalı, fikir iklimi, toplumsallaştırma, tutum değişikliği, seçici algılama,toplumsal denetim, propaganda da tek yanlı ve iki yanlı sunum vd. | | | 10 | Temel göstergebilim kavramları ile iletişim sürecinde anlam ve anlamlandırma ilişkisi, kodlama ve kod çözümü üzerinde örnek metinler üzerinde yoğunlaşılarak irdelenmesi. | | | 11 | İlkel ve çağdaş mitler (söylenler), mitlerin türleri ve işlevleri örnekleri ile tartışılması | | | 12 | İletişim sürecinin bir ögesi olan bireyin kimliklendirme süreci ve temel ögeler (toplumsal cinsiyet, sınıf, statü, etnisite, dil, din, ekonomik, sosyal, kültürel, simgesel sermaye vd.) ile medyanın aidiyet tasarımındaki rolü ve işlevleri anlam yaratımı bağlamında ele alınması. | | | 13 | İletişim sürecinin bir ögesi olan bireyin kimliklenme süreci ve temel ögeler (toplumsal cinsiyet, sınıf, statü, etnisite, dil, din, ekonomik, sosyal, kültürel, simgesel sermaye vd.) ile medyanın aidiyet tasarımındaki rolü ve işlevleri anlam yaratımı bağlamında ele alınması (örnekler izlenmesi ve uygulama ödevi verilmesi). | | | 14 | Ana akım iletişim paradigmasının temel kavramlarına ilişkin uygulamalı çalışmanın yapılması. | | | 15 | Liberal Çoğulcu veya Ana akım iletişim paradigmasının temel varsayımlarına ilişkin genel değerlendirme yapılması. | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | İletişim Çalışmalarına Giriş, John Fiske, Ark, Ankara, 1996.
İletişim Bilimi, Judith Lazar, Vadi Yayınları, Ankara, 2001.
İletişimin ABC’si, Ünsal Oskay, Der Yayınları, İstanbul, 2001. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Proje Sunma | 5 | 4 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|