Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE2012018352BEDEN EĞİTİMİ SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARIZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Beden eğitimi ve spor oğrenmenin ve öğretmenin anlamı; beden eğitimi ve spor öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının beden eğitimi ve spor öğretimine yansımaları; beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler; uygulama örnekleri; beden eğitimi ve spor öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir beden eğitimi ve spor öğretiminin bileşenleri; beden eğitimi ve spor öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış kazandırmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR. GÖR. AHMET İSLAM
Öğrenme Çıktıları
1Beden eğitimi öğretmenlik mesleğinin tarihçesini, özelliklerini ve ilkelerini, öğrenme ve öğretim yaklaşımları
2 Beden eğitimindeki güncel eğilimleri ve beden eğitiminde sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan elde ettiği bilgileri açıklayabilecek ve aralarındaki ilişkileri yorumlayabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Beden eğitimi öğretmenlik mesleğinin özellikleri ve ilkeleri; Sınıf ve okul ortamı; Beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler; Beden eğitimindeki güncel eğilimler; Beden Eğitimin sosyal, kültürel ve ekonomik bakış açıları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi
2Beden eğitiminin amacı ve temel ilkeleri
3Beden Eğitiminde öğrenme ve öğretme yaklaşımları
4Beden Eğitiminde öğrenme ve öğretme yaklaşımları
51.QUİZ
6Beden Eğitimi ve spor öğretiminde temel beceriler
7Beden Eğitimi ve spor öğretiminde temel beceriler
8Beden Eğitiminde güncel eğilimler ve sorunlar
9Ara sınav
10Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin sosyal ve kültürel bakışı
11Beden Eğitiminde yeni yaratıcı yaklaşımlar
122.QUİZ
13Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin ekonomik bakışı
14FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Demirhan G. (2006) Spor Eğitiminin Temelleri. Spor Yayınevi. Ankara 2- Mirzeoğlu N. (edit) (2017) Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi. Ankara 3- Demirhan. G., ?Beden Eğitimi ve Sporda Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri ve Felsefe, Spor Bilimleri Dergisi, 8 (1), 4-16 (1997) 4- Demirhan. G., ?Kültür, Eğitim, Felsefe ve Spor Eğitimi İlişkisi, Spor Bilimleri Dergisi, XIV (2), 92-103 (2003). 5- Hardman, K . (2015). Okullarda Beden Eğitiminin Durumu Ve Sürekliliği: Küresel Bir Yaklaşım. Spor Bilimleri Dergisi, 19 (1), 1-22. 6- Demirhan, G . (2015). Beden Eğitimi; Bir Gelenek Mi, Gereksinim mi? Spor Bilimleri Dergisi, 16 (1), 39-49.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma3824
41040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ14  5       5      5     
ÖÇ2  5     4   4        5  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00