Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB2012018352 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretim teknolojileri ve bilgisayarın tarihçesi,donanım yapısı, işletim sistemleri kelime işlem ve sunu programları hakkında bilgi sahibi olmak, dünyada kullanılan öğretim teknoloji örnekleri hakkında bilgi sahibi olmak, yenilikçi yaklaşımların incelenmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR. GÖR. AHMET İSLAM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretim teknolojilerindeki yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Bu yaklaşımların beden eğitimi derslerine aktarılma becerisine sahip olur. | 3 | Kelime işlemci programlarıyla ileri düzey uygulamalar yapabilir. | 4 | Bilgisayar sistemini oluşturan temel bileşenleri (İşlemci, giriş-çıkış birimleri, depolama ve diğer çevre birimleri) tanımlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersinde destekli öğretme-öğrenme süreci ve materyal tasarımı konularını içermektedir. 21. yüzyılın gerektirdiği öğrenme süreçleri ve yaşantıları; bu süreçlerin nasıl tasarlanması gerektiğine değinmektedir. Eğitime teknoloji ve medya entegrasyonunu sağlamak için etkili modellerden ASSURE modeli, 21. yüzyıl öğrenme ortamlarının tasarımı, dijital cihazlar olan öğrencilerin ders ortamına katılımı; yeni teknolojik araç ve ortamların geliştirilmesi ve entegrasyonu konularından bahsedilmektedir. Ayrıca geleceğin ortamları ve süreçlerinin nasıl olacağı ve karşılaşılabilecek zorlukların farkında olma ve bu zorluklara hazırlıklı olma üzerinde durulmaktadır. Öğretim teknolojileri ve bilgisayarın tarihçesi,donanım yapısı, işletim sistemleri kelime işlem ve sunu programları hakkında bilgi sahibi olmak, dünyada kullanılan öğretim teknoloji örnekleri hakkında bilgi sahibi olmak, yenilikçi yaklaşımların incelenmesi dersin temel içeriklerini oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilgisayarın donanımlarının montajı ve çalışma ilkelerini kavramak şletim sistemlerinin tanınması ve bilgisayara yüklenmesi | | | 2 | Bilgisayar donanımlarının işletim sistemine tanıtılması | | | 3 | Bilgisayar donanımlarının işletim sistemine tanıtılması | | | 4 | Ofis, çoklu ortam, sıkıştırma vs. gibi uygulama yazılımlarının tanınması ve yüklenmesi | | | 5 | İşletim sistemi ve verilerin yedeğini alma, yedekten geri yükleme | | | 6 | Microsoft Word programını kullanma becerileri kazanmak | | | 7 | Microsoft Excel programını kullanma becerileri kazanmak | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Microsoft Powerpoint programını kullanma becerileri kazanmak | | | 10 | Microsoft Front Page programını kullanma becerileri kazanmak | | | 11 | Bilgisayar ağ kavramlarını tanımak | | | 12 | Bilgisayar ağ kavramlarını tanımak | | | 13 | Sunucu-istemci sitemlerin çalışma mantığını kavrama | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof. Dr. Yalın Kılıç Türel, Yayıncı: ASOS YAYINEVİ Öğretim Teknolojileri ve Öğrenme Araçları, Yazar: James D. Russell , Deborah L. Lowther , Sharon E. Smaldino , Clif Mims Yayınevi : Eğitim Kitabevi Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | 4 | | | | | 4 | | | | | 5 | | | | 4 | | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | | | 5 | | | | 4 | | | | | | 5 | | | | | | | 5 | ÖÇ3 | | | | 4 | | | | | 5 | | | | 4 | | | | | 4 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | 5 | | | | | | 4 | | | | 4 | | | | 5 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|