Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE1052018352HAREKET EĞİTİMİZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hareket kavram ve temel hareket becerilerini açıklayabilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ezel Nur KORUR
Öğrenme Çıktıları
11 Hareket eğitim programının temel özelliklerini açıklayabilecektir. 2 Hareket eğitim programının amaç özelliklerini saptar, 3 Hareket eğitim programının felsefesini, program amaçları ile ilişkilendirir, 4 Hareket eğitim programının etkinliklerini motor gelişim basamaklarına uygun olarak düzenler, 5 Hareket eğitiminde kullanılan öğretim yöntemlerini örnekler ile açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Hafta Konular Açıklama 1 İnsan gelişimi,motor becerilerin gelişim basamakları, büyüme gelişmeyi etkileyen faktörler 2 Gelişim basamaklamaları, hareket eğitimi programı için ipuçları 3 Aktif bir yaşam biçimi oluşturmak için hareket eğitiminin önemi, hareket kavramları ve becerileri 4 Hareket eğitim programlarının felsefesi, uluslararası hareket eğitimi program standartları 5 Hareket eğitim programlarının felsefesi, uluslararası hareket eğitimi program standartları 6 Hareket eğitimi program amaçları ve içeriği, hareket eğitimi program etkinlikleri 7 Lokomotor ve nonlokomotor becerilerin gelişimsel değerlendirilmesi 8 Vize sınavi 9 Manipulatif becerilerin gelişimsel değerlendirilmesi 10 Hareket eğitim programı içersinde cimnastiğin, ritm ve dansın ve yaratıcı dansın yeri ve önemi 11 Hareket eğitim programı içersinde cimnastiğin, ritm ve dansın ve yaratıcı dansın yeri ve önemi 12 Hareket eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri 13 Hareket eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri 14 Hareket eğitiminde değerlendirme 15 Hareket eğitiminde değerlendirme 16 Fina
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Hafta Konular Açıklama 1 İnsan gelişimi,motor becerilerin gelişim basamakları, büyüme gelişmeyi etkileyen faktörler 2 Gelişim basamaklamaları, hareket eğitimi programı için ipuçları 3 Aktif bir yaşam biçimi oluşturmak için hareket eğitiminin önemi, hareket kavramları ve becerileri 4 Hareket eğitim programlarının felsefesi, uluslararası hareket eğitimi program standartları 5 Hareket eğitim programlarının felsefesi, uluslararası hareket eğitimi program standartları 6 Hareket eğitimi program amaçları ve içeriği, hareket eğitimi program etkinlikleri 7 Lokomotor ve nonlokomotor becerilerin gelişimsel değerlendirilmesi 8 Vize sınavi 9 Manipulatif becerilerin gelişimsel değerlendirilmesi 10 Hareket eğitim programı içersinde cimnastiğin, ritm ve dansın ve yaratıcı dansın yeri ve önemi 11 Hareket eğitim programı içersinde cimnastiğin, ritm ve dansın ve yaratıcı dansın yeri ve önemi 12 Hareket eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri 13 Hareket eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri 14 Hareket eğitiminde değerlendirme 15 Hareket eğitiminde değerlendirme 16 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ana kaynak: Bailey, R. & Kirk, D. (Eds) (2009). The Routledge Physical Education Reader. London & NY: Routledge. Barrow, HM. (1971). Man and His Movement: Principles Of His Physical Education. Philadelphia: Lea & Febier. Bucher, AC. (1983). Foundations of Physical Education and Sport. St.Louis: The C.V. Mosby Company. Cahn, SM. (2009). Philosophy of Education. Newyork & London: Routledge. Capel, S & Piotrowski, S. (Eds) (2000). Issues in Physical Education. London & NY: Routledge.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım10110
Tartışma10220
Soru-Yanıt10110
Takım/Grup Çalışması10220
Gösterme10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)82
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1323432343212343243543213
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00