Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB1012018352EĞİTİME GİRİŞZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste eğitim ile ilgili temel kavramların ve eğitim temellerinin kavranmasının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sanem TABAK
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenim süreci içinde mesleği ile ilgili alan bilgisini teorik ve uygulamalı olarak kazanabilme
2Öğrenim süreci içinde eğitim bilimlerine ilişkin farkındalık kazanabilme
3Eğitim bilimi ve diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
4Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin farkındalık kazanabilme
5Eğitim alanında yapılmış güncel çalışmaları yorumlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Eğitim kavramının tarihsel gelişimi
2 Bir meslek olarak öğretmenlik
3Eğitimin Felsefi Temelleri
4Eğitimin Toplumsal Temelleri
5Eğitimin Psikolojik Temelleri
6Eğitimin Yönetsel Temelleri
7Eğitimin Tarihsel Temelleri
8Ara Sınav
9Eğitimde Araştırma
10Eğitim ve Toplumsal Değişme
11Türk Eğitim Sisteminin Sorunları
12Türk Eğitim Sisteminin Sorunları
13Eğitim Alanında Güncel Araştırmalar
14Genel Değerlendirme
15Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Tanrıöğen, A., ve Sarpkaya, R. (Eds.). (2014). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Celep, C. (2004), Meslek Olarak Öğretmenlik, Ankara: Anı Yayıncılık. 3. Akyüz, Y. (1982). Türk Eğitim Tarihi. Başlangıçtan 1982’ye, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. 4. Fidan, N. (1977). Eğitimde Yeni Kavramlar ve ilkeler, Ankara: Rehber Dağıtım. 5. Gözütok, D. (2004). Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Siyasal Kitabevi. 6. Kongar, E. (1976). İmparatorluktan Günümüze Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, İstanbul: Cem Yayınevi. 7. Elitok- Kesici, A. (Eds.) (2016). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Eğiten Kitapevi. 8. Küçükahmet, L. (2009). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayınevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Tartışma14228
Proje Sunma14228
Bireysel Çalışma224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1555555555555555555555555
ÖÇ2555555555555555555555555
ÖÇ3555555555555555555555555
ÖÇ4555555555555555555555555
ÖÇ5                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00