Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES409MB2014352 | REHBERLİK | Zorunlu | 4 | 7 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, eğitim ile ilgili temel kavramları tanıyabilme; eğitimin tarihsel, toplumsal, felsefik ve psikolojik temellerini kavrayabilme; eğitim alanındaki yeni yönelimleri anlama; farklı kültürlerdeki eğitim anlayışlarını karşılaştırabilme; okul ve sınıf ortamlarını, eğitimcilerin özelliklerini anlayabilmedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ezel Nur KORUR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Rehberlik ve psikolojik danışmanın tarihsel gelişimi | 2 | Rehberlik ve psikolojik danışma arasındaki farkları kavrama | 3 | Rehberlik ve psikolojik danışmanın kapsadığı alan | 4 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin temel kavram ve ilkeler, psikolojik danışma ve rehberliğin tarihçesi, alanı ve dalları, kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, psikolojik danışma ve rehberlikte etik ve yasal konular. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK | | | 2 | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA | | | 3 | KISA TARİHÇE: REHBERLİK VE DANIŞMA HAREKETİNİN DOĞMASI VE GELİŞMESİ | | | 4 | PSİKOLOJİK YARDIM HİZMETLERİNİN KAVRADIĞI ALAN | | | 5 | REHBERLİK VE DANIŞMA’NIN DAYANDIĞI PSİKOLOJİK TEMELLER | | | 6 | OKULLARDA PSİKOLOJİK HİZMETLER NİÇİN LAZIMDIR | | | 7 | REHBERLİĞİN ÇEŞİTLERİ | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | REHBERLİĞİN ÇEŞİTLERİ | | | 10 | REHBERLİK SERVİSLERİ | | | 11 | REHBERLİK TEKNİKLERİ | | | 12 | REHBERLİK TEKNİKLERİ | | | 13 | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMADA TESTLER | | | 14 | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMADA TESTLER | | | 15 | REHBERLİK ÖRGÜTÜ VE PERSONEL | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK TEORi ve UYGULAMA. Prof. Dr. Hasan Tan |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Problem Çözümü | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|