Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES314MB2014352OKUL DENEYİMİZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Okulun yapısını, eğitim öğretim durumlarını, öğretim ortamlarını gözlemleyerek rapor haline getirmek ve öğretmenlik uygulmasına hazırlanmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1okulun işleyişine yön veren yasa/yönetmelik/yönergeleri, kuralları kavrayabilir
2sınıfı ve okulda istenilen gözlemleri yapabilir.
3öğretmenlerin okullarda ders dışı yürüttükleri faaliyetleri izleyebilir.
4derse hazırlık, uygulama ve değerlendirme süreçlerini inceleyebilir
5sınıfı ve okula ilişkin gözlemlerini raporlaştırabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders amaçlarının, uygulama etkinliklerinin, değerlendirme süreci ve rapor yazım kurallarının belirtilmesi
2Okul ziyareti; öğretmen ve öğrencilerle tanışma
3Okulu tanıma: Okul yöneticileri ile görüşme
4Okulu tanıma: Okulun işleyişi, eğitim-öğretim faaliyelerine yön veren yasa, yönetmelik, yönerge ve kurallar
5Okuldaki araç-gereç-kaynaklar ve fiziksel ortamların incelenmesi
6Öğretmenin okuldaki bir gününün gözlemlenmesi
7Öğrencinin okuldaki bir gününün gözlemlenmesi
8Ara sınav
9Dersin planlama aşamaları açısından gözlemlenmesi
10Dersin öğretim yöntem ve teknikleri açısından gözlemlenmesi
11Dersin sınıf yönetimi ve kontrolü açısından gözlemlenmesi
12Öğrenci çalışmalarını değerlendirme tekniklerinin gözlemlenmesi
13Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi
14Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi
15Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Bu derste öğrenciler staj amaçlı gittikleri ilköğretim okullarında gözleme dayalı çalışmalar yapmaktadırlar.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Rapor Hazırlama14342
Rapor Sunma14228
Proje Hazırlama14342
Proje Sunma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1214435433553233333344444
ÖÇ2314444345554454324545454
ÖÇ3214434233333324445434243
ÖÇ4115455333333333444444444
ÖÇ5315444433444344434434343
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00