Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES306A2014352ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-IIZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim-bilim alanında bilimsel bilgi (alanyazın) kazanmalarını, öğretmenlik mesleğine dönük bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ezel NUr KORUR
Öğrenme Çıktıları
1 1 Beden eğitimi ve spor dersindeki öğretim yöntemlerini açıklayabilme. 2 Verimli beden eğitimi ders ilkelerini açıklayabilme 3 Öğretim yaklaşımlarındaki öğretmen-öğrenci rollerini aç ıklayabilme. 4 Öğretim yöntemlerinin eksik ve üstün yönlerini ayırt edebilme 5 Öğretim yaklaşımlarını kullanarak ders planı hazırlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Özel Öğretim Yöntemleri I
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Hafta Konular Açıklama 1 Sunuş yaklaşımındaki yöntemlerin genel tekrarı 2 Yönlendirilmiş Buluş yöntemi (F) 3 Problem Çözme yöntemi(G) 4 Kişisel Program yöntemi (H) Öğrencinin başlatması (I) Kendi kendine öğretme (J) 5 Buluş yaklaşımındaki yöntemlerin (F-J) genel özellikleri 6 Öğrenci sunumları 7 Öğrenci sunumları 8 Vize 9 Öğrenci sunumları 10 Öğrenci sunumları 11 Öğrenci sunumları 12 Öğrenci sunumları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hafta Konular Açıklama 1 Sunuş yaklaşımındaki yöntemlerin genel tekrarı 2 Yönlendirilmiş Buluş yöntemi (F) 3 Problem Çözme yöntemi(G) 4 Kişisel Program yöntemi (H) Öğrencinin başlatması (I) Kendi kendine öğretme (J) 5 Buluş yaklaşımındaki yöntemlerin (F-J) genel özellikleri 6 Öğrenci sunumları 7 Öğrenci sunumları 8 Vize 9 Öğrenci sunumları 10 Öğrenci sunumları 11 Öğrenci sunumları 12 Öğrenci sunumları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirhan, G., (2006) Spor Eğitiminin Temelleri, Ankara, Spor yayınevi ve kitapevi ile Bağırgan yayınevi. Mosston, M., Ashworth, S., (1986) Teaching Physical Education Third Edition, the United of America Macmillan publishing Company. Demirel, Ö. (2002), öğretme Sanatı Planlamadan Değerlendirmeye, 3. Baskı, Pegem Yayıncılık MEB, (2000). Beden eğitimi öğretmenlerinin ders içi ve ders dışı çalışma rehberi Milli eğitim basımevi Ankara. Ün Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli öğrenme uğur matbaası, Malatya Tamer, T; Pulur, Atilla (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ada matbaacılık Ankara Ün Açıkgöz, K. (2005). Aktif öğrenme.kanyılmaz matbaası 7. Baskı İzmir Temel, C; Avşar, P., (2008). İlköğretim beden eğitimi dersi (1-8. Sınıflar) öğretmen kılavuz kitabı MEB yayınları. Ankara. Mossston, M,. Ashworth, S (2004). beden eğitimi öğretimi. Bağırgan yayınevi 3. bası . Ankara (çeviri: Eda Tüzemen)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Tartışma10220
Soru-Yanıt10220
Takım/Grup Çalışması1010100
Seminer122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)144
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1111221212121212121212121
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00