Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES304A2014352EĞİTSEL OYUNLARZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin, öğretmenlik yaşantılarında okullarında işleyecekleri derslerde kullanmaları gereken eğitsel oyunların ne olması gerektiği, oyunların özellikleri, oyunların sınıflandırılması, oyunların planlaması gibi konularında bilgilerin sağlanması ve farklı branşlardaki oyunları öğretebilmesini ve uygulama yapabilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR. GÖR. AHMET İSLAM
Öğrenme Çıktıları
1Eğitsel oyunların önemini kavrayabilme
2Eğitsel oyunların planlamasını kavrayabilme
3Farklı yaş gruplarına göre ders planları içerisinde eğitsel oyunları kullanabilme
4Spor branşlarının öğretiminde eğitsel oyunları kullanarak eğitim ve öğretimi sağlayabilme
5Eğitsel oyunları kullanarak farklı alanlardaki çalışmaları birleştirebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitsel oyunun önemi, sınıflandırmaları, yaş grupları, planlaması gibi konularda bilgi sahibi olmasının sağlanması ve eğitim-öğretimde kullanacağı oyunların uygulaması becerilerinin kazandırılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitsel oyunun kullanılması, oyunun özellikleri, oyunun amaçları ve sınıflandırmaları
2Eğitsel oyunun planlaması, dikkat edilecek hususlar, oyunun yönetimi ve oyunun çeşitlendirilmesi
3Oyunların değerlendirilmesi, oyuna katılanların değerlendirilmesi, öğretmenin kendini değerlendirmesi
4Dönem proje sunumu
5Dönem proje sunumu
6Dönem proje sunumu
7ara sınav
8Dönem proje sunumu
9Dönem proje sunumu
10Dönem proje sunumu
11Dönem proje sunumu
12Dönem proje sunumu
13Dönem proje sunumu
14Dönem proje sunumu
15Dönem proje sunumu
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Balyan M., Vural F., Oyunlar ile futbol eğitimi, 2007 Özsu N., Oyunlarla Spor Eğitimi, İzmir,2007 Çamlıyer H., Çamlıyer H., Eğitim Bütünliğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun, 2001, Manisa Nebioğlu D., Beden Eğitimi Dersi Genel Esasları ve Planlaması, Bursa Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders içi ve Ders Dışı çalışmaları rehberi, 2000, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik224
Takım/Grup Çalışması2510
Proje Hazırlama133
Proje Sunma133
Bireysel Çalışma3515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma3515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma3515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)123
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1323423423423233432342334
ÖÇ2234324232334232423423243
ÖÇ3244332423432423324232423
ÖÇ4232423242332442334234232
ÖÇ5423242324233244232423432
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00