Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES313MB2014352ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMIZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Materyal yapım tekniklerini öğretmek buna bağlı olarak görsel, yazılı ve grafik materyal yapımına ilişkin tasarım ve ilkeler hakkında bilgi vermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Burkay CEVAHİRCİOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Öğretim Teknolojileri ve Materyal geliştirme ile ilgili kavram ve kuramları kavrayabilme
2Öğretmenlerin derslerinde faydalanabileceği materyalleri kullanabilme ve geliştirebilme
3Yaş gruplarına uygun materyal tasarımı uygulayabilme
4Modern öğretim teknolojilerini takip edebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim teknolojisi ve temel kavramlar
2Öğretim teknolojileri ve iletişim
3Öğretim Analizi
4Öğretim Durumlarını Planlama
5Öğretim araç ve gereçlerinin seçimi
6Araç-gereçlerin öğretimdeki yeri
7Öğretim araç ve gereçlerinin seçimi
8ara sınav
9Görsel materyaller tasarımı
10Öğretim araçları ve etkili kullanımı
11Öğretim araçları ve etkili kullanımı
12Bilgisayarla öğretim
13Uzaktan Eğitim
14Süreç ve ürünü değerlendirme
15Dönem proje sunumu
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yalın, İbrahim H. (1999), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Demirel, Ö. ve diğerleri (1998) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik4520
Takım/Grup Çalışması4520
Proje Tasarımı /Yönetimi4520
Bireysel Çalışma2510
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)148
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1323423423423423324232423
ÖÇ2232323423423324233324233
ÖÇ3423332423242332343332423
ÖÇ4523242322423333423243334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00