Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES311MB2014352ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-IZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Beden eğitimi ve spor dersinde öğretim yaklaşımları, Öğretim yaklaşımlarının ilkeleri, Öğretim yaklaşımlarındaki öğretmen-öğrenci rolleri, Öğretim yaklaşımlarının bireyin gelişimine etkileri, Öğretim yaklaşımlarının eksik ve üstün yönleri, Öğretim yaklaşımlarını kullanarak ders planı hazırlama, Öğretim yaklaşımlarına göre hazırlanan ders planlarını uygulama, Öğretim yaklaşımlarının seçiminde rol oynayan etmenler, Öğretim planlarında yaratıcı etkinlikler konularında yeterli duruma getirmektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ezel Nur KORUR
Öğrenme Çıktıları
1Beden eğitimi ve spor dersinde öğretim yaklaşımlarını açıklayabilme
2Öğretim yaklaşımlarının ilkelerini açıklayabilme.
3Öğretim yaklaşımlarındaki öğretmen-öğrenci rollerini açıklayabilme.
4Öğretim yaklaşımlarının bireyin gelişimine etkilerini açıklayabilme
5Öğretim yaklaşımlarının eksik ve üstün yönlerini ayırt edebilme
6Öğretim yaklaşımlarını kullanarak ders planı hazırlayabilme
7Öğretim yaklaşımlarına göre hazırlanan ders planlarını kullanabilme
8Öğretim yaklaşımlarının seçiminde rol oynayan etmenleri açıklayabilme
9Öğretim planlarında yaratıcı etkinliklere yer verebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Özel öğretim yöntemlerinde temel kavramlar, Sporda değişik öğretim yaklaşımları, Sunuş yolu yaklaşımının, Buluş Yaklaşımının özellikler, Sunuş yaklaşımındaki stillerin (A,B,C,D,E) amacı, hazırlık, uygulama, değerlendirme, eksik ve üstün yönleri, stile özgü ders plan örnekleri ve çalışma yaprakları, sınıf ve alan uygulamaları, bu stillerde beceri gösterimi, salon organizasyonu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Özel öğretim yöntemlerinde temel kavramlar
2Sporda değişik öğretim yaklaşımları, Sunuş yolu yaklaşımının, Buluş Yaklaşımının özellikler,
3Komut Stili (A)
4Alıştırma Stili (B)
5İşbirlikli Stili (C)
6Kendini değerlendirme Stili (D)
7Katılım Stili (E)
8Ara sınav
9Öğrenci sunumları
10Öğrenci sunumları
11Öğrenci sunumları
12Öğrenci sunumları
13Öğrenci sunumları
14A-E Stillerin genel Özellikleri Ders planında çoklu yöntem
15Genel tekrar
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirhan, G., (2006) Spor Eğitiminin Temelleri, Ankara, Spor yayınevi ve kitapevi ile Bağırgan yayınevi. Mosston, M., Ashworth, S., (1986) Teaching Physical Education Third Edition, the United of America Macmillan publishing Company. CHRİSTİNA, R. W., CARCOS, D. M. COACHES GUIDE TO TEACHING SPORT SKILLS. IIIinois Human Kinestetics Champaing pp.41-60
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14228
Tartışma14228
Soru-Yanıt428
Takım/Grup Çalışması5210
Gösterme428
Beyin Fırtınası326
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)134
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1333333333333444444444444
ÖÇ2333333344444444444544444
ÖÇ3434444444444445555555443
ÖÇ4444444443333333333333333
ÖÇ5443334434433443333333444
ÖÇ6443344344433443333334444
ÖÇ7333344344344443333334444
ÖÇ8333344343344433333334444
ÖÇ9333444343344333333334444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00