Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES309GK2014352 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ | Zorunlu | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İslamiyet'ten önceki dönemde Türk Eğitimi'nin genel özelliklerini kavrama, Türk Eğitimi'nin Osmanlı Devleti dönemindeki gelişimini, yenileşme hareketleriyle bağlantılı olarak açıklama, Cumhuriyet dönemi boyunca eğitim alanında yapılan reformları, okul kademeleri ve öğretmen yetiştirme politikalarına göre sınıflandırarak inceleme, Türk Eğitim düşünürlerini yaşadıkları dönemlerle bağlantılı olarak tanıma ve bu düşünürlerin Türk Eğitimine katkılarını açıklama |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR. GÖR. AHMET İSLAM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler Türk eğitim sisteminde 1970'den sonra kaydedilen gelişmeleri idrak eder | 2 | Öğrenciler Osmanlı eğitim sisteminin genel özelliklerini kavrar. | 3 | Öğrenciler Türk eğitim tarihindeki önemli eğitimcileri ve bu kişilerin eğitim sitemine katkılarını açıklar | 4 | Öğrenciler İslamiyet öncesi Türk eğitim sistemini İslamiyet sonrasındaki sitemle karşılaştırır. | 5 | Öğrenciler eğitim ve öğretimin anlamını, dersin kapsam ve içeriğini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk Eğitim Tarihi'nin dönemleri, amaç ve kapsamı.
İslamiyet'ten önceki dönemde eğitimin genel özellikleri
Türk İslam Devletleri'nde eğitim ve dönemin ünlü düşünürleri
Kuruluştan 18. yüzyıla kadar Osmanlı Devleti eğitim kurumlarının genel özellikleri
İlk yenilileşme hareketleri ve Tanzimat döneminde eğitimin genel özellikleri
I. ve II. Meşrutiyet Dönemi'nde eğitimin özellikleri, eğitimin yeniden yapılanması ve açılan okullar
Eğitime katkıda bulunan düşünürler: Satı Bey, Ethem Nejat, Ziya Gökalp, İsmail Hakkı Baltacıoğlu
Cumhuriyetin ilk yıllarında reformlar: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Latin Harflerinin kabulü
Cumhuriyet Dönemi boyunca okulöncesi ve ilköğretimde yapılan reformlar
Cumhuriyet Dönemi eğitiminin genel özellikleri (1970'den günümüze kadar yaşanan gelişmeler)
Cumhuriyet dönemi boyunca öğretmen yetiştirme alanında yaşanan değişimler
Cumhuriyet dönemi eğitim düşünürleri ve eğitime katkıları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk Eğitim Tarihi'nin dönemleri, amaç ve kapsamı. | | | 2 | İslamiyet'ten önceki dönemde eğitimin genel özellikleri | | | 3 | Türk İslam Devletleri'nde eğitim ve dönemin ünlü düşünürleri | | | 4 | Kuruluştan 18. yüzyıla kadar Osmanlı Devleti eğitim kurumlarının genel özellikleri | | | 5 | İlk yenilileşme hareketleri ve Tanzimat döneminde eğitimin genel özellikleri | | | 6 | I. ve II. Meşrutiyet Dönemi'nde eğitimin özellikleri, eğitimin yeniden yapılanması ve açılan okullar | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Cumhuriyetin ilk yıllarında reformlar: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Latin Harflerinin kabulü | | | 9 | Cumhuriyet Dönemi boyunca okulöncesi ve ilköğretimde yapılan reformlar | | | 10 | Cumhuriyet Dönemi boyunca ortaöğretim veyüksek öğretimde yapılan reformlar | | | 11 | Cumhuriyet Dönemi eğitiminin genel özellikleri (1970'den günümüze kadar yaşanan gelişmeler) | | | 12 | Cumhuriyet dönemi boyunca öğretmen yetiştirme alanında yaşanan değişimler | | | 13 | Cumhuriyet dönemi eğitim düşünürleri ve eğitime katkıları | | | 14 | Final Sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akyüz, Y. (2007). Türk Eğitim Tarihi: Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|