Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES309GK2014352TÜRK EĞİTİM TARİHİZorunlu352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İslamiyet'ten önceki dönemde Türk Eğitimi'nin genel özelliklerini kavrama, Türk Eğitimi'nin Osmanlı Devleti dönemindeki gelişimini, yenileşme hareketleriyle bağlantılı olarak açıklama, Cumhuriyet dönemi boyunca eğitim alanında yapılan reformları, okul kademeleri ve öğretmen yetiştirme politikalarına göre sınıflandırarak inceleme, Türk Eğitim düşünürlerini yaşadıkları dönemlerle bağlantılı olarak tanıma ve bu düşünürlerin Türk Eğitimine katkılarını açıklama
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR. GÖR. AHMET İSLAM
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler Türk eğitim sisteminde 1970'den sonra kaydedilen gelişmeleri idrak eder
2Öğrenciler Osmanlı eğitim sisteminin genel özelliklerini kavrar.
3Öğrenciler Türk eğitim tarihindeki önemli eğitimcileri ve bu kişilerin eğitim sitemine katkılarını açıklar
4Öğrenciler İslamiyet öncesi Türk eğitim sistemini İslamiyet sonrasındaki sitemle karşılaştırır.
5Öğrenciler eğitim ve öğretimin anlamını, dersin kapsam ve içeriğini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk Eğitim Tarihi'nin dönemleri, amaç ve kapsamı. İslamiyet'ten önceki dönemde eğitimin genel özellikleri Türk İslam Devletleri'nde eğitim ve dönemin ünlü düşünürleri Kuruluştan 18. yüzyıla kadar Osmanlı Devleti eğitim kurumlarının genel özellikleri İlk yenilileşme hareketleri ve Tanzimat döneminde eğitimin genel özellikleri I. ve II. Meşrutiyet Dönemi'nde eğitimin özellikleri, eğitimin yeniden yapılanması ve açılan okullar Eğitime katkıda bulunan düşünürler: Satı Bey, Ethem Nejat, Ziya Gökalp, İsmail Hakkı Baltacıoğlu Cumhuriyetin ilk yıllarında reformlar: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Latin Harflerinin kabulü Cumhuriyet Dönemi boyunca okulöncesi ve ilköğretimde yapılan reformlar Cumhuriyet Dönemi eğitiminin genel özellikleri (1970'den günümüze kadar yaşanan gelişmeler) Cumhuriyet dönemi boyunca öğretmen yetiştirme alanında yaşanan değişimler Cumhuriyet dönemi eğitim düşünürleri ve eğitime katkıları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Eğitim Tarihi'nin dönemleri, amaç ve kapsamı.
2İslamiyet'ten önceki dönemde eğitimin genel özellikleri
3Türk İslam Devletleri'nde eğitim ve dönemin ünlü düşünürleri
4Kuruluştan 18. yüzyıla kadar Osmanlı Devleti eğitim kurumlarının genel özellikleri
5İlk yenilileşme hareketleri ve Tanzimat döneminde eğitimin genel özellikleri
6I. ve II. Meşrutiyet Dönemi'nde eğitimin özellikleri, eğitimin yeniden yapılanması ve açılan okullar
7Ara Sınav
8Cumhuriyetin ilk yıllarında reformlar: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Latin Harflerinin kabulü
9Cumhuriyet Dönemi boyunca okulöncesi ve ilköğretimde yapılan reformlar
10Cumhuriyet Dönemi boyunca ortaöğretim veyüksek öğretimde yapılan reformlar
11Cumhuriyet Dönemi eğitiminin genel özellikleri (1970'den günümüze kadar yaşanan gelişmeler)
12Cumhuriyet dönemi boyunca öğretmen yetiştirme alanında yaşanan değişimler
13Cumhuriyet dönemi eğitim düşünürleri ve eğitime katkıları
14Final Sınavı
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akyüz, Y. (2007). Türk Eğitim Tarihi: Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ12                       
ÖÇ21                       
ÖÇ3                        
ÖÇ42                       
ÖÇ51                       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00