Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES307A2014352BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İlk insanoğlunun var olduğu günlerden günümüze kadar geçen zamanda oyun olgusunun nasıl yayıldığını ve değişik toplumlarda oyunların oluşmasına etki eden faktörlerin neler olduğunun belirlenmesinin öğretilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ayhan DEVER
Öğrenme Çıktıları
1İlk insanoğlunun var olduğu günlerde yaşayış şekilleri ve yerleşik hayata geçiş sürecini öğrenir.
2Yerleşik hayata geçtikten sonra toplumsallaşma sürecini kavrar.
3İlk çağlarda sporu; orta çağlarda halk tabakasının ve köylülerin vücut alıştırmalarını açıklar ve analiz eder.
4Yeni ve yakın çağlarda sporun tarihsel gelişimini ifade eder.
5Olimpiyat felsefesini analiz eder ve yorumlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
İlk insanoğluyla başlayan hareketlerin oyuna dönüşmesi ve daha sonra spor olması ve günümüze kadar bütün toplumların ve ülkelerin spora bakış açıları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Beden eğitimi ve spor kavramı, spor olgusunun kurumsallaşması.
2İlk uygarlıklar olan eski Türkler, İranlılar, Çinliler, ve Hintlilerde spor.
3Sümerler,Asur-Babil, Hititler ve antik Mısırlılarda spor.
4Girit’te spor.
5Antik Yunanlılarda spor anlayışı,spor tesisleri ve eğitim.
6Antik Yunanlılarda spor çeşitleri, yapılışları ve spor anlayışının değişmesi.
7Antik Yunanlılarda başlayan antik olimpiyatlar.
8Ara sınav
9Antik Romalılarda spor anlayışı, spor tesisleri, spor çeşitleri ve gladyatör dövüşleri.
10Antik olimpiyatlarının kaldırılma nedenleri.
11Batı Anadolu’daki antik spor tesisleri hakkında bilgi.
12Orta çağda spor anlayışı.
13Türkiye’de cumhuriyet döneminde spor anlayışı
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yıldız, D. (1979). Spor Tarihi, Ser Yayıncılık. Keten, M. Türkiye'de Spor, Ayyıldız Matbaacılık Alpman, C. Eğitimin bütünlüğü içinde beden eğitimi ve çağlar boyunca gelişimi, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Tartışma12336
Beyin Fırtınası14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1211232133211111111112211
ÖÇ2212321112221223321111122
ÖÇ3122332333323332233222322
ÖÇ43332111111111111111 1111
ÖÇ5112222232322111121212121
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00