Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES204A2014352HALK OYUNLARIZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere; Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, Halk oyunları ile ilgili koordinasyonu geliştirebilmek, Halk oyunlarını tanıma ve oynamaya istekli olmak, Halk oyunlarında işbirliği yapmak, lidere uymak ve kurallara uyabilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. GÖr. Ezel Nur KORUR
Öğrenme Çıktıları
11 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme 2 Ege Yöresi Zeybek Oyununu öğrenebilme 3 Trakya Yöresi Mendil Oyununu öğrenebilme 4 Antalya, Isparta, Burdur Teke Oyunu öğrenebilme 5 Çeşitleri halayları tanıyabilme ve öğrenebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme, 2 Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, 3 Halk oyunlarını tanıma 4 Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek 5 Zeybek oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 6 Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 7 İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları Uygulaması 8 Antalya yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 9 Isparta yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 10 Burdur yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 11 Üç yörenin birleştirilmesi 12 Teke oyununun koreografisi ile ilgili çalışmalar Koreografi uygulaması Halayların incelenmesi Öğrenilmesi Bütün yörelerin kıyafetleri ile ilgili çalışmalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme, 2 Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, 3 Halk oyunlarını tanıma 4 Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek 5 Zeybek oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 6 Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 7 İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları Uygulaması 8 Antalya yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 9 Isparta yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 10 Burdur yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması 11 Üç yörenin birleştirilmesi 12 Teke oyununun koreografisi ile ilgili çalışmalar Koreografi uygulaması Halayların incelenmesi Öğrenilmesi Bütün yörelerin kıyafetleri ile ilgili çalışmalar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ana kaynak: Türk Halk Oyunları, Ruhi SU, Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000, Ankara, Yardımcı kaynaklar: Gelecekten Geleceğe Halkoyunları, Ütopya Yayınevi, 2006, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım10550
Tartışma10110
Soru-Yanıt10220
Takım/Grup Çalışması10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)132
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1223232344321232124323232
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00