Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES202A2014352FUTBOLZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı futbolun tarihçesini, oyun kurallarını, temel tekniklerini, hücum ve savunma prensiplerini, oyun sistemleri ve taktiksel yapısını öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR. GÖR. AHMET İSLAM
Öğrenme Çıktıları
1Futbolun tarihsel gelişimini anlayabilme
2Futbolda oyun kurallarını öğrenebilme
3Futboldaki temel teknikleri öğrenme ve uygulayabilme
4Futbolun temel prensiplerini (Hücum, savunma vb.) öğrenebilme
5Futboldaki temel oyun sistemlerini ve taktiksel yapıyı öğrenebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Futbol hakkında temel seviyede bilgi sahibi olunması, futbolun oyun kurallarını genel manada anlayabilmesi, futbolda uygulanan teknikleri bilmesi ve uygulayabilmesi, futbolun temel prensiplerini (hücum ve savunma) bilmesi, futbolda oyun sistemleri ve taktiksel yapıyı anlayabilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Futbolun tanımı ve tarihçesi
2Futbol oyun kuralları
3Futbol oyun kuralları
4Futbolda topsuz teknikler (atlama-sıçrama, koşma-yön değiştirme, çalım(vücut),kayarak top alma, markaj, top kapma)
5Futbolda top kontrol teknikleri
6Futbolda top kontrol teknikleri
7Futbolda vuruş ve top sürme (dripling) teknikleri
8Futbolda vuruş ve top sürme (dripling) teknikleri
9Futbolda kafa vuruşu, çalım ve taç atışı tekniği
10VİZE SINAVI
11Futbolda kafa vuruşu, çalım ve taç atışı tekniği
12Futbolda savunma ve hücum prensipleri
13Futbolda oyun sistemleri ve taktik
14Futbolda oyun sistemleri ve taktik
15Kalecilik tekniği
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Muratlı S., Çocuk ve Spor, 1997, Ankara. 2- Muratlı S., Kalyoncu O., Şahin G., Antrenman ve Müsabaka, 2008, Ankara. 3- Bompa T., Antrenman Kuramı ve Yönetimi., 1997, Ankara. 4- Konter E., Futbol’da Süratin Teoriği ve Pratiği, 1997, Ankara. 5- Reilly T., The Science of Atheletic Training, 2007, USA. 6- İnal A. N., Futbolda Eğitim ve Öğretim, 2013, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik14456
Takım/Grup Çalışması14456
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ133434333443333333433433 
ÖÇ244443343344444444344343 
ÖÇ334343434333333443323343 
ÖÇ443334444343344333444444 
ÖÇ534444443434443344343433 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00