Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES203A2014352RİTİM EĞİTİMİ VE DANSZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı dans aracılığı ile hareket becerileri, bilişsel becerileri, koreografik ve yaratıcı usulleri, sosyal ve estetik becerileri, postürü, vücut imajını, artistik sunumu, sağlıklı olmayı geliştirmek, farklı dans formlarını tanıtmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ezel Nur KORUR
Öğrenme Çıktıları
1Hareket potansiyeli estetik düşceyi, ritim duygusunu ve hayal gücünü arttırabilme, ve bu kazanımları kendi spor dalına aktarabilme,
2Dans aracılığı ile düşünce ve duyguları yaratıcı hareket deneyimleriyle kendini ifade edebilme,
3 Duygusal fiziksel sosyal-eğlenceli sağlıklı bir çevre oluşturma ve geliştirebilme,
4Toplumun bütün popülasyonlarında dansa ilişkin konsept geliştirebilme,
5Farklı dans uygulamalarını kavrayabilme,
6 Dans kurs/seminerleri ve onun en yeni bilgilerini takip edebilme,
7Dans’ta teknolojiyi onun bütün yaklaşımlarını, literatür, bilimsel makaleler ve performansları takip edebilme,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dansın tarihçesi, Neden dansa ihtiyaç duyuyoruz? Dans terminolojisi, kültürel farklılıklar ve dans, video kaset (CD) izleme, profesyonel dansçıların vücut hareketlerini ve performanslarını analiz etme, basit ritimleri tanıma, ritim, müzik ve alanı kullanma, uzaysal farkındalık, hayal gücünü kullanma, ritmik oyun ve aktiviteler, lokomotor and lokomotor olamayan hareketler, doğaçlama, temel vücut hareketleri, uzanmayı geliştirme ve gerilimi rahatlatma, adımlama teknikleri, koordinasyon, denge, bağlantı, esnekliğin gelişimi, gövdenin kuvvetlenmesi, temel bale egzersizleri, dans kompozisyonu ve koreografi, yaratıcı düşünce şekilleri, hareket farkındalığı ve hayal gücü, duygusal gelişim ve ifade, dansta pratik uygulamalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dansın tarihçesi, Neden dansa ihtiyaç duyuyoruz? Dans terminolojisi, kültürel farklılıklar ve dans, video kaset (CD) izleme, tüm dans formlarında profesyonel dansçıların vücut hareketlerini ve performanslarını analiz etme
2Basit ritimleri tanıma (2/4, ¾, 4/4), ritim, müzik ve alanı kullanma, uzaysal farkındalık (düzlemler, yönler, yörüngeler, yükseklik seviyeleri, yol katetme şekilleri), hayal gücünü kullanma, ritmik oyun ve aktiviteler, lokomotor ve lokomotor olmayan hareketleri kullanma
3Dansı yaratma ve uygulama, doğaçlama, temel vücut hareketleri, uzanmayı arttırma gerilimi rahatlatma (kasılma- gevşeme), adımlama teknikleri, yol katetmeler, sekmeler ve hoplamalar, salınımlar ve daireler, dönüşler, dalgalar,
4Temel vücut hareketleri, koordinasyon ve dengeyi geliştirme, bağlantı, esneklik, gövdeyi güçlendirme, vücudun eklemlerinin fonksiyonlarını anlama
5Temel bale egzersizleri (barda ve yerde), temel ayak ve kol pozisyonları
6Dans komposisyonları ve koreografi, hareketlerin mantıksal bağlantıları, akıcılık, zorlukların dağılımı, bağlantı elementleri, müzikle teknik estetik ve duygusal ilişki, müzüksel zamanlama
7Yaratıcı düşünce becerisi, yaratıcı hareket ve dans, hareket farkındalığı ve hayal gücü, duygusal gelişim ve ifade, her hareketin karakterinde uyum oluşturmak
8Ara sınav
9Viyana valsi, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler
10Samba, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler (başlangıç düzeyi figürleri)
11Cha cha cha, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler (başlangıç düzeyi figürleri)
12Rumba, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler (başlangıç düzeyi figürleri)
13Jive, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler (başlangıç düzeyi figürleri)
14Paso Doble, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler (başlangıç düzeyi figürleri)
15Arjantin tango, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Scheff H, Sprague M, Nichols S Mc G (2005), Experiencing dance, Human Kinetics 2. Franklin E (1996), Dynamic Alignment, through imagery, Human Kinetics 3. Laird W (1988), Technique of Latin Dancing. 4. Minton SC (1986) Choreography, Second Edition, Human Kinetics 5. Schrader CA (1996) A Sense of Dance, Human Kinetics. 6. Weber B, Weber F (1994) Moderne Tanze, Falken-Verlag GmbH, Frankfurt
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik14114
Takım/Grup Çalışması14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1333344444443333333333333
ÖÇ2333333333333444444444444
ÖÇ3444444444444444444444444
ÖÇ4333333333333333333344444
ÖÇ5333333333444444444444444
ÖÇ6333333333333333333333444
ÖÇ7333333333334444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00