|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES111MB2014352 | EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Eğitimin temel kavramları, varsayımları, tartışmaları araştırma ve inceleme yöntemleri, Eğitim bilimi tarihsel gelişimi, Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik, psikolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlaması ve açıklanması ve tartışılması, Türk eğitim sisteminin yapısı Öğretmenlik mesleği konularında bilgi sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Ömer KARAMAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitimin temel kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilme | 2 | Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlayabilme | 3 | Toplumsallaşmada etkili olan öğeleri, toplumsallaşmanın nasıl olduğunu açıklayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Eğitimin temel kavramlarını, Meslek seçimi, öğretmenlik mesleği ve etiği, Öğretmenlik mesleğinde yeterlilik alanları, Etkili öğretmen özellikleri, Eğitimin bilim olarak gelişimi, Bilim olarak eğitim, Eğitim alanında araştırma konuları, Eğitimin felsefi temelleri, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar, Millî eğitimin temel ilkeleri, Türk millî eğitim sisteminin genel yapısı, v Eğitimin sosyolojik temelleri, Öğretmenlik mesleği ve çağdaş yaklaşımlar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitimin Temel kavramları | | | 2 | Meslek seçimi, öğretmenlik mesleği ve etiği | | | 3 | Öğretmenlik mesleğinde yeterlilik alanları | | | 4 | Etkili öğretmen özellikleri | | | 5 | Eğitimin bilim olarak gelişimi | | | 6 | Bilim olarak eğitim | | | 7 | Eğitim alanında araştırma konuları | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Eğitimin felsefi temelleri | | | 10 | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi | | | 11 | Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar | | | 12 | Millî eğitimin temel ilkeleri | | | 13 | Türk millî eğitim sisteminin genel yapısı | | | 14 | Eğitimin sosyolojik temelleri | | | 15 | Eğitimde çağdaş yaklaşımlar | | | 16 | FİNAL | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ekiz, D., Durukan H., (2006) Eğitim Bilimlerine Giriş, İstanbul, Lisans yayıncılık Özyurt, S., (2000) Öğretmenlik Mesleğine Giriş 2. baskı, Adapazarı, Değişim Yayınları Demirel, Ö., Kaya, Z., (2003) Öğretmenlik Mesleğine Giriş, 3. baskı, Pegem yayınları Özdemir, S., Yalın, H., İ., ve Sezgim. (2004), Öğretmenlik mesleğine giriş,5. Baskı. Ankara, Nobel Yayınları Fidan, N., Erden, M. (1985), Eğitime Giriş Alkım Yayınları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 3 | 10 | 30 | Soru-Yanıt | 2 | 9 | 18 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 8 | 24 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|