Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDL1012014352TÜRKÇE-I: YAZILI ANLATIMZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere, yazılı anlatımla ilgili temel becerileri kazandırmak, planlı ve tutarlı kompozisyon yazma yöntemlerini öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
UZEM
Öğrenme Çıktıları
1Yazı dilinin temel özelliklerini kavrayabilme.
2Paragraf ve metin türlerini kavrayabilme.
3Planlı yazı yazma aşamalarını kavrayabilme.
4Bir metnin özetini ve planını çıkarabilme.
5Yazılı anlatım kurallarına uygun ve tutarlı metinler yazabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yazılı dilin ve yazılı iletişimin temel özellikleri, öznel ve nesnel anlatım, paragraf ve paragraf türleri, metin ve metin tipleri, planlı yazı yazmanın aşamaları, metinde tutarlılık ve bağdaşıklık, özetleme tekniği, yazı yazma çalışmaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri
2Öznel ve nesnel anlatım
3Paragraf ve paragraf türleri
4Metnin temel özellikleri
5Metin tipleriyle ilgili kuramsal bilgiler
6Planlı bir metin yazmanın aşamaları
7Planlı bir metin yazmanın aşamaları
8Ara Sınav
9Metinde tutarlılık ve bağdaşıklık
10Örnek metinler üzerinde çalışmalar ve tahliller
11Özetleme tekniği (Teorik bilgilerin verilmesi)
12Özet çıkarma uygulaması
13Yazı yazma çalışmaları
14Yazı yazma çalışmaları
15Yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını bulma ve düzeltme uygulamaları
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitapları: 1. Ergin, Muharrem. Türk Dil Bilgisi. İstanbul: Bayrak Yay., 2006. 2. Korkmaz, Zeynep; vd. Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri. Ankara: Ekin Yay., 2005. Yardımcı Kitaplar: 1. Aksan, Doğan. Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dilbilim: I, II, III. Ankara: TDK Yay. 2009. 2. Aksan, Doğan. Türkiye Türkçesinin Dünü, Bugüne, Yarını. Ankara: Bilgi Yay., 2005. 3. Aksoy, Ömer Asım. Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü : I-II. Ankara: TDK Yay. 2010. 4. İmlâ Kılavuzu. Ankara: TDK Yay., 2009. 5. Türkçe Sözlük. Ankara: TDK Yay., 2009.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Derse Katılım14228
Laboratuvar6212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Okuma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1555445                  
ÖÇ2555445                  
ÖÇ3555445                  
ÖÇ4555445                  
ÖÇ5555445                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00