Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES103A2014352GENEL CİMNASTİKZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tanım, tarihçe, temel duruşlar, dizilişler, Tören yürüyüşleri, düzen alıştırmaları, alan kullanımı, ritimli sekmeler, sıçramalar, dönüşler, geçiş ve bağlantılar, Gösteri yürüyüşleri, düzen, ritim, atlama ipi, jimnastik sopası, lobut yer minderi alıştırmaları, kural bilgileri ve öğretim becerileri.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okt. Ahmet İSLAM
Öğrenme Çıktıları
1Genel Cimnastik ile ilgili kuramsal bilgileri açıklayabilme
2Temel beceri ve tekniklerin tanıtımı ve öğretimini gösterebilme.
3Cimnastik branşı ile ilgili temel becerileri uygulayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Genel cimnastikle ilgili temel bilgi ve beceriler kazanabilme. Ulusal bayram ve törenlere katılmak, olumlu davranış edinebilmek..
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi,önemi ve gerekleriTanışma
2Sportif ısınma ve çeşitleri.Cimnastikte ısınma
3Düzen alıştırmaları ve duruşlar.Cimnastikte temel duruşlar.
4Sporda Ritm ve hareket ilişkisi.Ritm alıştırmaları.
5Cimnastikte grup çalışmalarıEşli hareketler
6Cimnastikte atlama ipinin esneklik, koordinasyon, dayanıklılık vb. çalışmalarında uygulanışı.Atlama ipi ile hareketler
7Cimnastik sopasının motorik özelliklerin gelişimindeki yeri.Cimnastik sopası ile hareketler
8Ara sınavUygulama (Ara sınavı)
9Cimnastik sırasının motorik özelliklerin gelişimindeki yeri.Cimnastik sırasında hareketler.
10Parmaklık taki çalışmaların motorik özelliklerin gelişimindeki yeri.Parmaklıkta hareketler
11Yer minderinde yuvarlanmalı hareketlerin öğretimi .Yerde öne/ geri taklalar
12Mini trambolin aletinde çalışma esaslarıMini trambolinde hareketler.
13Aletle cimnastik çalışmalarınında temel noktalar.Aletle cimnastik çalışmaları.
14Senkronize cimnastik çalışmalarınında temel noktalar.Aletsiz cimnastik çalışmaları
15Seri hazırlamanın kriterleriFinal sınavına yönelik seri çalışmaları
16FİNALUygulama (Final sınavı)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Spor Bilimleri Öğretimi Hikmet ARACI-Şennur ARACI, 2014
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik14342
Takım/Grup Çalışması4312
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma236
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ113    3 313  1          
ÖÇ2  3                     
ÖÇ3   3                    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00