Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ3092013334FEN ÖĞRETİMİ LAB. UYGULAMA-IZorunlu356
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına laboratuar yöntemini kullanarak ders anlatma, deney tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ
Öğrenme Çıktıları
11. Laboratuvarda açık ve kapalı uçlu deneyler tasarlayabilecek ve uygulayabilecek
22. Deney sonuçlarını tartışabilecek ve rapor haline getirebilecek
33. Laboratuvar kullanımına yönelik bilgi ve becerilere sahip olabilecek
44. Yapılandırmacı öğrenme teorisini ve uygulama modellerini öğrenerek sınıfta uygulayabilecek
55. Fizik ve kimya kavramlarına yönelik etkinlikler yapabilecekler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fen eğitiminde laboratuarın önemi ve amacı: Laboratuarla öğretimin tarihçesi, laboratuar çalışmalarının Fen ve Teknoloji programındaki yeri, bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri: deney çeşitleri, deney tasarlama ve geliştirme, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları. deney tasarlama ve geliştirme, fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik ve kimya kavramlarına yönelik kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler: Çözünürlük, damıtma, er,me ve kaynama, sublimleşme, kimyasal bağlar, kimyasal reaksiyonlar, fiziksel ve kimyasal değişim, hız ve sürat, kuvvet, ağırlık ve kütle çekimi, enerji ve çeşitleri, basit makineler, arşimet prensibi ve basınç.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yapılandırmacı öğrenme teorisi, laboratuarın önemi
2Laboratuar yaklaşımları, bilimsel süreç becerileri, 5E modeli
3Çözünürlük ile ilgili etkinlikler
4Damıtma ile ilgili etkinlikler
5Erime ve kaynama ile ilgili etkinlikler
6Süblimleşme, kimyasal bağlar ile ilgili etkinlikler
7Kimyasal reaksiyonlarla ilgili etkinlikler
8Fiziksel ve kimyasal değişimle ilgili etkinlikler
9Ara sınav
10Hız ve sürat ile ilgili etkinlikler
11Kuvvet, ağırlık ve kütle çekimi ile ilgili etkinlikler
12Enerji ve çeşitleri ile ilgili etkinlikler
13Basit makinelerle ilgili etkinlikler
14Arşimet prensibi ile ilgili etkinlikler
15Konu ile ilgili alıştırmalar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
MEB (2007), İlköğretim 6-7-8 Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı, MEB, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz10110
Derse Katılım14228
Laboratuvar12224
Takım/Grup Çalışması5210
Deney10220
Gözlem515
Gösterme10110
Rapor Hazırlama10330
Rapor Sunma10110
Bireysel Çalışma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)169
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11         
ÖÇ2 1        
ÖÇ3  2       
ÖÇ4   1      
ÖÇ5    3     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00