Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBÖ3072013334 | İSTATİSTİK | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İstatistiğin temel prensiplerini ve yöntemlerini öğretmek, eğitim alanında çalışan araştırıcıların genelde kullandıkları yöntemleri tanıtmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Soner ÇANKAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tanımlayıcı istatistikleri öğrenme ve yorumlayabilme | 2 | Karşılaştığı sorunların çözümü için hipotez kurabilir. | 3 | Elde edilen verileri analiz edebilir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 | Değişkenler arasında ilişki kurabilir ve bu ilişkiyi yorumlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Data ve istatistik: Eğitim alanında kullanılan temel matematiksel kavramların gözden geçirilmesi ve hipotez testler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanıtımı ve içerik
| | | 2 | Eğitim alanında elde edilen verilerin grafikle özetlenmesi
| | | 3 | Eğitim alanında elde edilen verilerin sayısal özetlenmesi, merkezi ölçü istatistikleri hesabı ve kullanımı
| | | 4 | Değişkenlik ölçü istatistiklerinin hesaplanması ve yorumlanabilmesi
| | | 5 | Eğitim alanında yürütülmesi planlanan araştırmalar için hipotez kurmak, hata tiplerini, testin gücünü tanımlamak
| | | 6 | Eğitim alanında elde edilen veriler için bağımsız İki grup karşılaştırması -parametrik test
| | | 7 | Binom ve Poisson Olasılık Dağılımları
| | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | Eğitim alanında elde edilen veriler için bağımlı İki grup karşılaştırılması -parametrik test
| | | 10 | Ki-kare testi | | | 11 | Regresyon ve Korelasyon Analizi | | | 12 | Tek Yönlü Varyans Analizi
| | | 13 | Çoklu Karşılaştırma Testleri
| | | 14 | SPSS Paket Kullanımı
| | | 15 | SPSS Paket Program Kullanımı
| | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (3. baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
• Fraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. NewYork: McGraw-Hill.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 2 | | 1 | 1 | 2 | 4 | | 4 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 2 | | 1 | 1 | 2 | 4 | | 4 | ÖÇ3 | 1 | 3 | 2 | | 1 | 1 | 2 | 4 | | 4 | ÖÇ4 | 1 | 3 | 2 | | 1 | 1 | 2 | 4 | | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|