Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MAEZ1022018331 | MATEMATİĞİN TEMELLERİ II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematik eğitimi alanında temel geometri kavramlarının anlaşılmasını sağlamak, Öklid geometrisini bütün aksiyomatik yapısıyla birlikte incelemek ve düzlem şekillerin özelliklerini etraflı bir şekilde kavratmak, istatistik ve olasılık temel bilgisini kavratmak ve veri analizi gibi uygulamalarını öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Hayal YAVUZ MUMCU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci, Öklid ve Öklid dışı geometrilerin tarihsel gelişimini açıklayabilir. | 2 | Öğrenci, üçgen, dörtgen ve çokgen kavramları ile ilgili tanımları ifade edebilir ve bu tanımlar ile geometrik özellikler arasında ilişki kurabilir. | 3 | Öğrenci çeşitli istatistiksel metotları kullanabilir. | 4 | Öğrenci veri analizi uygulamaları yapabilir. | 5 | Öğrenci geometrik cisimler ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Matematik Programında Geometri; İstatistik Ve Olasılık; Öğrenme Alanlarındaki (Temel Geometrik Kavramlar ve Çizimler; Üçgen Ve Dörtgenler; Üçgenler; Uzunluk ve Zaman Ölçme; Alan Ölçme; Geometrik Cisimler; Açılar; Doğrular Ve Açılar; Çember; Çember Ve Daire; Sıvı Ölçme; Dönüşüm Geometrisi; Çokgenler; Cisimlerin Farklı Yönlerden Görünümleri; Eşlik ve Benzerlik; Veri Toplama ve Değerlendirme; Veri Analizi; Basit Olayların Olma Olasılığı) Konulara İlişkin Temel Kavramlar ve Özellikleri; Bu Kavramların Birbiriyle İlişkisi; Matematiksel Kavramların Tartışılması ve Çoklu Gösterimlerle Birbirlerine Dönüştürülmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Geometriye giriş, temel geometrik kavramlar ve çizimler | | | 2 | Üçgenler ve dörtgenler | | | 3 | Uzunluk ve zaman ölçme | | | 4 | Alan ölçme | | | 5 | Geometrik cisimler | | | 6 | Açılar, doğrular ve açılar | | | 7 | Çember ve daire | | | 8 | Sıvı ölçme, dönüşüm geometrisi | | | 9 | Ara Sınav 1 | | | 10 | Çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri | | | 11 | Eşlik ve benzerlik | | | 12 | Veri toplama ve değerlendirme | | | 13 | Veri analizi | | | 14 | Basit olayların olma olasılığı | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tapan-Broutin, M.S. (2010) Bilgisayar Etkileşimli Geometri Öğretimi, Ezgi Kitabevi Yayınları
ATATÜRK M.K. (1937) Geometri, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara
Billstein, Libeskind, Lott; A Problem Solving Approach to Math for Elementary Teachers, 12th ed.; Pearson |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| 11 | 1 | 11 |
| 11 | 1 | 11 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 4 | | 5 | | 5 | | | | | | | | 3 | | ÖÇ2 | 5 | 3 | 4 | | 5 | | 5 | | | | | | | | 3 | | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | | 5 | | 5 | | | | | | | | 3 | | ÖÇ4 | 5 | 3 | 4 | | 5 | | 5 | | | | | | | | 3 | | ÖÇ5 | 5 | 3 | 4 | | 5 | | 5 | | | | | | | | 3 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|