Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MAEZ1022018331MATEMATİĞİN TEMELLERİ IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematik eğitimi alanında temel geometri kavramlarının anlaşılmasını sağlamak, Öklid geometrisini bütün aksiyomatik yapısıyla birlikte incelemek ve düzlem şekillerin özelliklerini etraflı bir şekilde kavratmak, istatistik ve olasılık temel bilgisini kavratmak ve veri analizi gibi uygulamalarını öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Hayal YAVUZ MUMCU
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci, Öklid ve Öklid dışı geometrilerin tarihsel gelişimini açıklayabilir.
2Öğrenci, üçgen, dörtgen ve çokgen kavramları ile ilgili tanımları ifade edebilir ve bu tanımlar ile geometrik özellikler arasında ilişki kurabilir.
3Öğrenci çeşitli istatistiksel metotları kullanabilir.
4Öğrenci veri analizi uygulamaları yapabilir.
5Öğrenci geometrik cisimler ile ilgili kavramları açıklayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Matematik Programında Geometri; İstatistik Ve Olasılık; Öğrenme Alanlarındaki (Temel Geometrik Kavramlar ve Çizimler; Üçgen Ve Dörtgenler; Üçgenler; Uzunluk ve Zaman Ölçme; Alan Ölçme; Geometrik Cisimler; Açılar; Doğrular Ve Açılar; Çember; Çember Ve Daire; Sıvı Ölçme; Dönüşüm Geometrisi; Çokgenler; Cisimlerin Farklı Yönlerden Görünümleri; Eşlik ve Benzerlik; Veri Toplama ve Değerlendirme; Veri Analizi; Basit Olayların Olma Olasılığı) Konulara İlişkin Temel Kavramlar ve Özellikleri; Bu Kavramların Birbiriyle İlişkisi; Matematiksel Kavramların Tartışılması ve Çoklu Gösterimlerle Birbirlerine Dönüştürülmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Geometriye giriş, temel geometrik kavramlar ve çizimler
2Üçgenler ve dörtgenler
3Uzunluk ve zaman ölçme
4Alan ölçme
5Geometrik cisimler
6Açılar, doğrular ve açılar
7Çember ve daire
8Sıvı ölçme, dönüşüm geometrisi
9Ara Sınav 1
10Çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri
11Eşlik ve benzerlik
12Veri toplama ve değerlendirme
13Veri analizi
14Basit olayların olma olasılığı
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tapan-Broutin, M.S. (2010) Bilgisayar Etkileşimli Geometri Öğretimi, Ezgi Kitabevi Yayınları ATATÜRK M.K. (1937) Geometri, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara Billstein, Libeskind, Lott; A Problem Solving Approach to Math for Elementary Teachers, 12th ed.; Pearson
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Bireysel Çalışma14228
11111
11111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1534 5 5       3 
ÖÇ2534 5 5       3 
ÖÇ3534 5 5       3 
ÖÇ4534 5 5       3 
ÖÇ5534 5 5       3 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00