Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MAEZ1052018331 | MATEMATİK TARİHİ | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile öğrencilere, eski çağlarda farklı medeniyetlerin matematik alanında gerçekleştirdikleri çalışmaları sunmak, günümüze değin matematiğin geçtiği farklı evreleri tanıtmak ve matematik tarihinin matematik öğretiminde kullanılma potansiyelini sunmak amaçlanmıştır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Tolga AKTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Matematik tarihinin matematik eğitimindeki önemini kavrayabilecek | 2 | Babil ve Maya sayı sistemini anlayabilecek ve bu sistemde işlemler yapabilecek | 3 | Eski Mısır sayı sistemini anlayabilcek ve bu sistemde işlemler yapabilcek | 4 | Eski Mısır matematiğinin günümüz matematiğinin oluşmasındaki katkısını açıklayabilecek | 5 | İslam coğrafyası matematikçilerini tanıyarak matematiğe yaptıkları katkıları açıklayabilecek | 6 | Eski Yunan matematiğinin günümüz matematiğinin oluşmasındaki katkısını açıklayabilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri, Eski Mısır matematiği, Eski Yunan matematiği, Uzak doğu matematiği, İslam dünyası matematikçileri, Çağdaş matematiğin doğuşu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri | | | 2 | Sayıların kısa tarihi | | | 3 | Eski Mısır matematiği | | | 4 | Eski Yunan Matematiği | | | 5 | Hindistan ve Çin kültüründe bazı matematiksel çalışmalar | | | 6 | Abdülhamid ibn Türk'e ait çalışmalar | | | 7 | Harizmi'ye ait çalışmalar | | | 8 | Banu Musa'ya ait çalışmalar | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Ebu Kamil'e ait çalışmalar | | | 11 | Abul Vefa'ya ait çalışmalar | | | 12 | Ömer Hayyam'a ait çalışmalar
| | | 13 | Fibonacci ve Cardano'nun çalışmaları | | | 14 | Günümüz Türkiyesinde ünlü matematikçileri | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
| 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | 3 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|