Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IMO3742014331ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitimde ve öğretimde ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını tanımlayarak bu kavramlarının önemini fark eder, farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını, güvenilir ve kullanışlı ölçme tekniklerinin nasıl kullanacağını bilir, ölçme sonuçları ile ilgili istatistiksel yöntemleri kullanmayı bilir ve ölçme değerlendirme amaçlı kullanılacak araçların nasıl geliştirileceğini açıklar, alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini tanır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Erol TAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Ölçek çeşitlerini yorumlar ve aralarındaki farklılıkları tartışır.
2Test planını hazırlar.
3Ölçmede geçerlik ve güvenirlik arsındaki ilişkiyi açıklar.
4Ölçme tekniklerini (yazılı sınavlar, çoktan seçmeli testler, doğru yanlış testleri, kısa cevap testleri, sözlü sınavlar) bütün özellikleri ile tartışır
5Test geliştirme tekniklerini kullanır.
6Öğretimde kullanılan değerlendirme kavramını ve türlerini açıklar ve örnek verir.
7Merkezi yığılma ölçülerinin (mod, medyan, aritmetik ortalama) ve merkezi dağılım ölçülerinin (ranj, standart sapma, çeyrek sapma, normal dağılım) hesaplamalarını yapar.
8Bir ölçme aracında bulunması gerekli özellikleri (geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık) tartışır.
9Ölçmede hata türlerini yorumlar.
10Öğrenci ürün dosyası ve performans değerlendirmenin özelliklerini tartışır.
11
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) , eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) , öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri) , ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
2Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
3Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık)
4Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
5Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar ( yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler
6Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler)
7Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme)
8Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası
9Ara sınav
10Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (araştırma kağıtları, araştırma projeleri
11Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri)
12Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler
13Öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme
14Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme
15
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çepni S., Akyıldız S. (2009) Ölçme ve Değerlendirme, Celepler Matbaacılık,Trabzon Özçelik D.A. (2010) Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara Tan Ş. (2009) Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme KPSS El Kitabı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13339
Rehberli Problem Çözümü5525
Bireysel Çalışma11313
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma199
Okuma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)109
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15555554555555555
ÖÇ25555554555555555
ÖÇ35455555455555555
ÖÇ45455555455555555
ÖÇ55555555455555555
ÖÇ65555555455555555
ÖÇ75555555535555555
ÖÇ85555555535555555
ÖÇ95555545545555555
ÖÇ105555545545555555
ÖÇ11                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00