|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO3742014331 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Eğitimde ve öğretimde ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını tanımlayarak bu kavramlarının önemini fark eder, farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını, güvenilir ve kullanışlı ölçme tekniklerinin nasıl kullanacağını bilir, ölçme sonuçları ile ilgili istatistiksel yöntemleri kullanmayı bilir ve ölçme değerlendirme amaçlı kullanılacak araçların nasıl geliştirileceğini açıklar, alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini tanır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Erol TAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ölçek çeşitlerini yorumlar ve aralarındaki farklılıkları tartışır. | 2 | Test planını hazırlar. | 3 | Ölçmede geçerlik ve güvenirlik arsındaki ilişkiyi açıklar. | 4 | Ölçme tekniklerini (yazılı sınavlar, çoktan seçmeli testler, doğru yanlış testleri, kısa cevap testleri, sözlü sınavlar) bütün özellikleri ile tartışır | 5 | Test geliştirme tekniklerini kullanır. | 6 | Öğretimde kullanılan değerlendirme kavramını ve türlerini açıklar ve örnek verir. | 7 | Merkezi yığılma ölçülerinin (mod, medyan, aritmetik ortalama) ve merkezi dağılım ölçülerinin (ranj, standart sapma, çeyrek sapma, normal dağılım) hesaplamalarını yapar. | 8 | Bir ölçme aracında bulunması gerekli özellikleri (geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık) tartışır. | 9 | Ölçmede hata türlerini yorumlar. | 10 | Öğrenci ürün dosyası ve performans değerlendirmenin özelliklerini tartışır. | 11 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) , eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) , öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri) , ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi | | | 2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | | | 3 | Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) | | | 4 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | | | 5 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar ( yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler | | | 6 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) | | | 7 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme) | | | 8 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (araştırma kağıtları, araştırma projeleri | | | 11 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) | | | 12 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler | | | 13 | Öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme | | | 14 | Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme | | | 15 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Çepni S., Akyıldız S. (2009) Ölçme ve Değerlendirme, Celepler Matbaacılık,Trabzon
Özçelik D.A. (2010) Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara
Tan Ş. (2009) Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme KPSS El Kitabı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 | Rehberli Problem Çözümü | 5 | 5 | 25 | Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Okuma | 1 | 14 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|