Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IMO3722014331ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ IIZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İlköğretim II. kademe öğretmen adaylarının çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri konusunda bilgilendirilmesini sağlamak ve bu yöntem ve tekniklere uygun olarak tasarladıkları etkinlikleri örnek ders sunumlarıyla sınıfta kullanabilmelerine olanak sağlamak amacını taşımaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU, Yrd. Doç. Dr. Meral CANSIZ AKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler grafik materyalleri hazırlayacak ve kullanabilme
2Öğrenciler matematiğe yönelik bilgisayar destekli öğretim materyalleri geliştirebilecek ve kullanabilme
3Öğrenciler alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilecek ve kullanabilme
4Öğrenciler özel öğretim yöntemlerini kullanarak örnek bir ders planlayabilecek ve sunabilme
5Öğrenciler sunulan bir dersi değerlendirebilme
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Problem ve problem çözme nedir?; dört işlem problemlerinin çözümünün öğretimi, sıra dışı problemleri çözme stratejileri. Doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemler, kesirler ve öğretimi, ölçüler ve öğretimi, veri işleme, geometri öğretimi. Proje tabanlı öğrenme. Ders planı hazırlama, sunma ve değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Problem ve problem çözme
2Problem çözmenin önemi, problemlerin sınıflandırılması,
3Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözme süreci
4Tam sayılar ve tamsayılarda dört işlemin öğretimi
5Kesirler ve kesirlerde dört işlemin öğretimi
6Ondalık kesirler ve ondalık kesirlerde dört işlemin öğretimi
7Geometrinin temel kavramları ve öğretimi Geometrik şekiller ve öğretimi
8Ara sınav
9Ölçüler ve öğretimi Geometrik şekillerin alanları Geometrik cisimlerin hacmi ve öğretimi
10Cebir öğrenme alanıyla ilgili örnek etkinlikler
11İstatistik ve Olasılık öğrenme alanıyla ilgili örnek etkinlikler
12Ders planı hazırlama, sunma ve değerlendirme
13Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
14Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Altun, M. 2001; Matematik Öğretimi (İlköğretim İkinci Kademede (6,7,8. Sınıflarda), Aktüel yayınları, Bursa Baki, A. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi, Harf Yayınları, Ankara Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z., 2007; İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi Baykul, Y. 2005; İlköğretimde Matematik Öğretimi, Pegama Yayıncılık Van De Walle, J. A. 2005, Elementary and Middle School Mathematics, Virginia Commonwealth University Bingölbali, E., Özmantar, M.F., 2009, İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma11919
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)145
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1 54 3 4         
ÖÇ2 53 3 4         
ÖÇ3 53 4 3         
ÖÇ4 53 3 3         
ÖÇ5 53 4 3         
ÖÇ6                
ÖÇ7                
ÖÇ8                
ÖÇ9                
ÖÇ10                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00