Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO3722014331 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İlköğretim II. kademe öğretmen adaylarının çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri konusunda bilgilendirilmesini sağlamak ve bu yöntem ve tekniklere uygun olarak tasarladıkları etkinlikleri örnek ders sunumlarıyla sınıfta kullanabilmelerine olanak sağlamak amacını taşımaktadır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU, Yrd. Doç. Dr. Meral CANSIZ AKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler grafik materyalleri hazırlayacak ve kullanabilme | 2 | Öğrenciler matematiğe yönelik bilgisayar destekli öğretim materyalleri geliştirebilecek ve kullanabilme | 3 | Öğrenciler alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilecek ve kullanabilme | 4 | Öğrenciler özel öğretim yöntemlerini kullanarak örnek bir ders planlayabilecek ve sunabilme | 5 | Öğrenciler sunulan bir dersi değerlendirebilme | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Problem ve problem çözme nedir?; dört işlem problemlerinin çözümünün öğretimi, sıra dışı problemleri çözme stratejileri. Doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemler, kesirler ve öğretimi, ölçüler ve öğretimi, veri işleme, geometri öğretimi. Proje tabanlı öğrenme. Ders planı hazırlama, sunma ve değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Problem ve problem çözme
| | | 2 | Problem çözmenin önemi, problemlerin sınıflandırılması, | | | 3 | Problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözme süreci | | | 4 | Tam sayılar ve tamsayılarda dört işlemin öğretimi | | | 5 | Kesirler ve kesirlerde dört işlemin öğretimi | | | 6 | Ondalık kesirler ve ondalık kesirlerde dört işlemin öğretimi | | | 7 | Geometrinin temel kavramları ve öğretimi Geometrik şekiller ve öğretimi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ölçüler ve öğretimi Geometrik şekillerin alanları Geometrik cisimlerin hacmi ve öğretimi | | | 10 | Cebir öğrenme alanıyla ilgili örnek etkinlikler | | | 11 | İstatistik ve Olasılık öğrenme alanıyla ilgili örnek etkinlikler | | | 12 | Ders planı hazırlama, sunma ve değerlendirme | | | 13 | Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri | | | 14 | Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Altun, M. 2001; Matematik Öğretimi (İlköğretim İkinci Kademede (6,7,8. Sınıflarda), Aktüel yayınları, Bursa Baki, A. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi, Harf Yayınları, Ankara Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z., 2007; İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi Baykul, Y. 2005; İlköğretimde Matematik Öğretimi, Pegama Yayıncılık Van De Walle, J. A. 2005, Elementary and Middle School Mathematics, Virginia Commonwealth University Bingölbali, E., Özmantar, M.F., 2009, İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | 4 | | 3 | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | 3 | | 3 | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 5 | 3 | | 4 | | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | 5 | 3 | | 3 | | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | 5 | 3 | | 4 | | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|