Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO4742013331 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | Zorunlu | 4 | 8 | 10 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sorumluluklar alarak sınıf yönetimi ve ders yürütme becerilerine sahip olmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Tolga AKTÜRK, Yrd.Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU, Doç. Dr. Meral CANSIZ AKTAŞ, Doç. Dr. Cemal BELEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler bir dersi planlayıp yürütebilecek. | 2 | Okul ve sınıf yönetimini öğrenecek. | 3 | Teorik olarak öğrendikleri bilgileri sınıf ortamında uygulayabilecek. | 4 | Ölçme ve değerlendirme yapabilecek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. Gerçek sınıf ortamında öğretmen adaylarının öğretmenlik becerisi kazanması - Belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi - Öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi ve paylaşılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Planlama | | | 2 | Okul ortamını gözlemleme | | | 3 | Sınıf ortamını gözlemleme | | | 4 | Okuldaki öğrencileri tanıma | | | 5 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 6 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 7 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | | | 10 | Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması | | | 11 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 12 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | | | 13 | Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması | | | 14 | Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması | | | 15 | Portfolyo hazırlama | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
YÖK/Dünya Bankası, 1998; Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
Sönmez, V. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara.
Oğuzkan, T. (1977). Educational Systems: An Introduction To Structures And Functions Reference To Turkey. Boğaziçi University Publications, İstanbul.
Eğitimi Geliştirme Projesi (1998). Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi. YÖK, Ankara.
İlköğretim Okullarında Uygulama Çalışmaları (1997). Öğretmen Eğitim Dizisi. YÖK, Ankara.
Yigit, N. (editör), 2006; Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Gözlem | 14 | 10 | 140 |
Rapor Sunma | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Rapor | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 1 | 2 | 1 | 4 | | | 1 | 4 | | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | | 1 | 2 | 1 | 4 | | | 1 | 4 | | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | | 1 | 2 | 1 | 4 | | | 1 | 4 | | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | | 1 | 2 | 1 | 4 | | | 1 | 4 | | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|