Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IMO4742013331ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Zorunlu4810
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sorumluluklar alarak sınıf yönetimi ve ders yürütme becerilerine sahip olmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Tolga AKTÜRK, Yrd.Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU, Doç. Dr. Meral CANSIZ AKTAŞ, Doç. Dr. Cemal BELEN
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler bir dersi planlayıp yürütebilecek.
2Okul ve sınıf yönetimini öğrenecek.
3Teorik olarak öğrendikleri bilgileri sınıf ortamında uygulayabilecek.
4Ölçme ve değerlendirme yapabilecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. Gerçek sınıf ortamında öğretmen adaylarının öğretmenlik becerisi kazanması - Belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi - Öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi ve paylaşılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Planlama
2Okul ortamını gözlemleme
3Sınıf ortamını gözlemleme
4Okuldaki öğrencileri tanıma
5Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
6Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
7Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
8Arasınav
9Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması
10Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması
11Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
12Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
13Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması
14Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması
15Portfolyo hazırlama
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
YÖK/Dünya Bankası, 1998; Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. Sönmez, V. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara. Oğuzkan, T. (1977). Educational Systems: An Introduction To Structures And Functions Reference To Turkey. Boğaziçi University Publications, İstanbul. Eğitimi Geliştirme Projesi (1998). Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi. YÖK, Ankara. İlköğretim Okullarında Uygulama Çalışmaları (1997). Öğretmen Eğitim Dizisi. YÖK, Ankara. Yigit, N. (editör), 2006; Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Gözlem1410140
Rapor Sunma5315
Bireysel Çalışma1410140
Rapor14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)309
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1 1214  14 554455
ÖÇ2 1214  14 554455
ÖÇ3 1214  14 554455
ÖÇ4 1214  14 554455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00