Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IMO4772013331ÖZEL EĞİTİMZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların, Anayasamız ve Türk Millî Eğitim Sistemini düzenleyen genel esaslar doğrultusunda eğitimleri gerçekleştirilerek bir iş ve meslek sahibi olarak toplumla bütünleşmelerini sağlamak, Günlük hayatta kendilerine yetecek kadar temel beceri ve alışkanlıklar kazandırarak bağımsız yaşama gücü vermek, Özel eğitim gereksinimi olan bireylerde görülen problem davranışları, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak ortadan kaldırmak veya en aza indirgemek,Özel eğitim gereksinimi olan bireyleri topluma hazırlamak, sosyal yönden gelişimlerini sağlayıcı önlemler almak.Bireyin yetenekleri ve potansiyeli ölçüsünde eğitim hakkından yararlanmasını sağlamak, Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin maddi ve manevî gereksinimlerini karşılayabileceği ortam ve koşullar hazırlamak, Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin özelliklerinden kaynaklanan özür ve problemlerinin oluşturduğu gelişim engellerini ortadan kaldırmak veya etkisini azaltmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Vedat COŞKUN
Öğrenme Çıktıları
1Özel eğitim ve temellerini tartışabilecektir.
2Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir.
3Ailede özel gereksinimli birey olması durumunda anne-baba, aile ve uzman ilişkisi ve ailede yaşanan duyguları sıralayabilecektir.
4Erken çocukluk özel eğitimi ve bu konudaki uygulamaları betimleyebilecektir.
5Değişik yetersizlik türlerini tanımlayabilecektir.
6Değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunları tartışabilecektir.
7Etkili işbirliği kurma ve sürdürme ile ilgili temel ilkeleri tartışabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. Haftalar Öğrencilerle tanışma, Dersin tanıtımı ve giriş 2. Haftalar Özel eğitimle ilgili temel kavramlar ve özel eğitimle ilgili genel süreç (tanılama, değerlendirme, yerleştirme) 3. Haftalar Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumlulukları 4. Haftalar Özel gereksinimli çocukların eğitimiyle ilgili uluslararası ve ulusal mevzuat ve getirileri ve Türkiye’de özel eğitimle ilgili örgütlenme yapısı 5. Haftalar Zihin yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri 6. Haftalar Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri 7. Haftalar İşitme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri 8. Haftalar Görme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri 9. Haftalar Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özellikleri 10. Haftalar Duygu ve davranış bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri 11. Haftalar Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri 12. Haftalar Üstün zekalı olan çocuklar ve özellikleri 13. Haftalar Genel tekrar 14. Haftalar Genel tekrar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrencilerle tanışma, Dersin tanıtımı ve giriş
2Özel eğitimle ilgili temel kavramlar ve özel eğitimle ilgili genel süreç (tanılama, değerlendirme, yerleştirme)
3Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumlulukları
4Özel gereksinimli çocukların eğitimiyle ilgili uluslararası ve ulusal mevzuat ve getirileri ve Türkiye’de özel eğitimle ilgili örgütlenme yapısı
5Zihin yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
6Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri İşitme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
7Görme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özellikleri
8Duygu ve davranış bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri Üstün zekalı olan çocuklar ve özellikleri
9Genel Tekrar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Alan ile ilgili kitaplar, makaleler ve bilimsel çalışmalar. Yazılı ve görsel (powerpoint, excel vb.) çıktılar.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Rehberli Problem Çözümü14228
Seminer14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1555555555555    
ÖÇ2555555555555    
ÖÇ3555555555555    
ÖÇ4555555555555    
ÖÇ5555555555555    
ÖÇ6555555555555    
ÖÇ7555555555555    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00