Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO4772013331 | ÖZEL EĞİTİM | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Özel eğitim gereksinimi olan çocukların, Anayasamız ve Türk Millî Eğitim Sistemini düzenleyen genel
esaslar doğrultusunda eğitimleri gerçekleştirilerek bir iş ve meslek sahibi olarak toplumla bütünleşmelerini sağlamak,
Günlük hayatta kendilerine yetecek kadar temel beceri ve alışkanlıklar kazandırarak bağımsız yaşama gücü vermek,
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerde görülen problem davranışları, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak ortadan kaldırmak veya en aza indirgemek,Özel eğitim gereksinimi olan bireyleri topluma hazırlamak, sosyal yönden gelişimlerini sağlayıcı önlemler almak.Bireyin yetenekleri ve potansiyeli ölçüsünde eğitim hakkından yararlanmasını sağlamak,
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin maddi ve manevî gereksinimlerini karşılayabileceği ortam ve koşullar hazırlamak,
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin özelliklerinden kaynaklanan özür ve problemlerinin oluşturduğu gelişim engellerini ortadan kaldırmak veya etkisini azaltmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Vedat COŞKUN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel eğitim ve temellerini tartışabilecektir. | 2 | Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir. | 3 | Ailede özel gereksinimli birey olması durumunda anne-baba, aile ve uzman ilişkisi ve ailede yaşanan duyguları sıralayabilecektir. | 4 | Erken çocukluk özel eğitimi ve bu konudaki uygulamaları betimleyebilecektir. | 5 | Değişik yetersizlik türlerini tanımlayabilecektir. | 6 | Değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunları tartışabilecektir. | 7 | Etkili işbirliği kurma ve sürdürme ile ilgili temel ilkeleri tartışabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Haftalar Öğrencilerle tanışma, Dersin tanıtımı ve giriş
2. Haftalar Özel eğitimle ilgili temel kavramlar ve özel eğitimle ilgili genel süreç (tanılama, değerlendirme, yerleştirme)
3. Haftalar Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumlulukları
4. Haftalar Özel gereksinimli çocukların eğitimiyle ilgili uluslararası ve ulusal mevzuat ve getirileri ve Türkiye’de özel eğitimle ilgili örgütlenme yapısı
5. Haftalar Zihin yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
6. Haftalar Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
7. Haftalar İşitme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
8. Haftalar Görme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
9. Haftalar Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özellikleri
10. Haftalar Duygu ve davranış bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
11. Haftalar Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
12. Haftalar Üstün zekalı olan çocuklar ve özellikleri
13. Haftalar Genel tekrar
14. Haftalar Genel tekrar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrencilerle tanışma, Dersin tanıtımı ve giriş | | | 2 | Özel eğitimle ilgili temel kavramlar ve özel eğitimle ilgili genel süreç (tanılama, değerlendirme, yerleştirme) | | | 3 | Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumlulukları | | | 4 | Özel gereksinimli çocukların eğitimiyle ilgili uluslararası ve ulusal mevzuat ve getirileri ve Türkiye’de özel eğitimle ilgili örgütlenme yapısı | | | 5 | Zihin yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri | | | 6 | Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
İşitme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri | | | 7 | Görme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özellikleri | | | 8 | Duygu ve davranış bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
Üstün zekalı olan çocuklar ve özellikleri | | | 9 | Genel Tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Alan ile ilgili kitaplar, makaleler ve bilimsel çalışmalar.
Yazılı ve görsel (powerpoint, excel vb.) çıktılar. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|