Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO4712013331 | REHBERLİK | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini vermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Ömer KARAMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciyi tanıma tekniklerini bilecek | 2 | Rehberlikle ilgili temel kavramları anlayacak | 3 | Rehberliğin ilkelerini tanımlayacak | 4 | | 5 | | 6 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Rehberliğin tanımı - Rehberliğin amaçları - Rehberliğin ilkeleri - Rehberliğin önemi - Rehberlikle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri - Rehberlik ve eğitim - Rehberliğin türleri | | | 3 | Eğitsel rehberlik - Eğitsel rehberlikte amaçlar - Eğitsel rehberliğin önemi ve ilkeleri - Eğitsel rehberlikte öğretmen rolleri - Eğitsel rehberlikte problem alanları | | | 4 | Mesleki rehberlik - Mesleki rehberlik alanı ve önemi - Meslek ve kariyer - Kariyer eğitimi ve gelişimi - Meslek seçimini(kariyer gelişimini) etkileyen faktörler - Meslek gelişimi (kariyer gelişimi)ile ilgili kuramlar - Mesleki bilgilendirme | | | 5 | Mesleki rehberlik - Meslek seçiminde kullanılan araçlar - Çoklu zeka ve meslek seçimi - Üstün yeteneklilerde meslek seçimi - Meslek( kariyer) danışmanlığı - Türk eğitim sisteminde mesleki yönlendirme ve meslek seçimi süreci | | | 6 | Kişisel rehberlik - Bireysel problemlilik ve uyum - Bireysel farklılıklar - Özgüven geliştirme - Benlik saygısı geliştirme - Stresle başa çıkma - Okullarda zararlı alışkanlıklar | | | 7 | Bireyi tanıma teknikleri -Bireyi tanımanın önemi - Bireyin bilinmesi gereken yönleri - Nitel tanıma yöntemleri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Bireyi tanıma teknikleri - Nicel tanıma yöntemleri | | | 10 | Eğitimde çoklu zeka kuramı - Ç.Z.K.'nın tanımı ve gelişimi - Ç.Z.K.'nın özellikleri - Öğrencilerin zeka alanlarının belirlenmesi | | | 11 | Rehberlik ve Özel Eğitim - Özel eğitime muhtaç olma durumu - Okul fobisi - Zihinsel gelişim farklılıkları - Otistik çocuklar - Down sendromlu çocuklar - Hiperaktif çocuklar - Epileptik çocuklar | | | 12 | Üstün yetenekli çocuklar - Üstün yetenekli çocukların özellikleri - Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi - Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi ve eğitimi Öğrenme güçlükleri | | | 13 | Rehberlik ve iletişim - İletişim becerilerinin gereği ve önemi - İletişim düzeyleri - Sözel ve sözel olmayan iletişim - İletişim ve empati | | | 14 | Rehberlikte örgüt ve personel | | | 15 | Okul rehberlik programlarının geliştirilmesi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Can, G. 2005; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pegem Yayınları, Ankara
-Kaya, A . 2004; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yayınları, Ankara
-Yeşilyaprak, B. 2002; Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Okuma | 1 | 89 | 89 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | | | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | | | ÖÇ6 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|