Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO4412013331 | MATEMATİK TARİHİ | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematik tarihinin matematik öğretimi için sahip olduğu potansiyeli fark edip matematiğin gelişimi, ilgili matematikçiler ve bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde sahip olduğu rolü anlamalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Hayal YAVUZ MUMCU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bazı matematiksel kavramların tarihsel gelişimini kavrama. | 2 | Matematiğin çok kültürlü yapısını kavrama | 3 | Bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde matematiğin oynadığı rolü açıklayabilme. | 4 | Matematik tarihinde önemli matematikçileri tanıma | 5 | Matematik tarihini matematik öğretimi sürecinde kullanabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Matematik tarihinin matematik öğretimi için sahip olduğu potansiyeli fark edip matematiğin gelişimi, ilgili matematikçiler ve bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde sahip olduğu rolü anlamalarını sağlamaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri ve önemi | | | 2 | Eski Mısır matematiği | | | 3 | Mezopotamya matematiği | | | 4 | Eski Babil ve Hint matematiği | | | 5 | Eski Yunan matematiği | | | 6 | MÖ önce yaşamış matematikçiler | | | 7 | 11. asıra kadar yaşamış matematikçiler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | 11.yy ile 13.yy arasında yaşamış matematikçiler | | | 10 | 13.yy ile 16.yy arasında yaşamış matematikçiler | | | 11 | 16.yy ile 17.yy arasında yaşamış matematikçiler | | | 12 | 17.yy ile 19.yy arasında yaşamış matematikçiler | | | 13 | Çağdaş matematiğin doğuşu | | | 14 | Türkiye de Cumhuriyet Dönemi matematiği | | | 15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders İçin Önerilen Kaynaklar
Dönmez, A. (2005). Matematiğin Öyküsü ve Serüveni Ansiklopedisi (10 cilt). Toplumsal Dönüşüm Yayınları, İstanbul.
- Mankiewicz, R. (2000). Matematiğin Tarihi, Güncel Yayıncılık, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|