Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO4012013331 | ELEMANTER SAYI KURAMI | Zorunlu | 4 | 7 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Tamsayılardaki temel aritmetik özelliklerini vererek oldukça basit sorulabilen ve hala çözülemeyen problemleri açıklamak, neden bazı genelleştirmelerin yapıldığına dair bir fikir oluşturabilme, sayılar ve aritmetik hakkında temel bilgileri dinebilme, bilinen klasik teorileri kullanarak güncel aritmetik problemleri çözmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Tolga AKTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci asal çarpanlara ayırma, OBEB ve OKEK ile ilgili okulda öğreteceği özelliklerin nedenlerini bilecektir. | 2 | Öğrenci asal sayılar ile ilgili temel özellikleri anlayabilecektir. | 3 | Öğrenci primitif kökler ve indekslerin özelliklerini ifade edebilecek ve problemlerini çözebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tamsayılarda bölünebilme, Asal Sayılar, Sayılar teorisinde önemli fonksiyonlar, Kongrüanslar, Lineer kongrüans, Tamsayılarda asal çarpanlara ayrılışın tekliği, Primitif kökler ve indeksler, Kuadratik Rezidüler (ikinci dereceden) , şifreleme konuları ve günlük yaşamda uygulama alanları, sürekli kesirler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tümevarım Prensipleri | | | 2 | Tamsayılarda Bölünebilme
| | | 3 | Tamsayılarda OBEB tanımı ve birtakım özellikleri
| | | 4 | Aralarında asal sayılar ve birtakım özellikler
| | | 5 | Sayıların asal çarpanlara ayrılışı | | | 6 | Sıfırdan farklı bir sayının pozitif bölenleri sayısı ve pozitif bölenleri toplamı
| | | 7 | Euler fonksiyonu ve birtakım özellikleri
| | | 8 | Tamsayılarda OKEK tanımı ve birtakım özellikler | | | 9 | Modüler Aritmetik
| | | 10 | ARASINAV
| | | 11 | Euler, Fermat ve Wilson teoremleri
| | | 12 | Lineer kongrüanslar
| | | 13 | Liner kongrüans sistemleri
| | | 14 | Polinom kongrüanslar
| | | 15 | Dönem Sonu Sınavları | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bayraktar, M. 2006. Soyut Cebir ve Sayılar Teorisi. Gazi Kitabevi,Asar, A. Osman, Arıkan, A. 2012, Sayılar Teorisi, Gazi Kitapevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Rehberli Problem Çözümü | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|