Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO3422013331 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Geçmişten günümüze kadar Türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Tuğrul ÖZCAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk eğitim tarihinin gelişim evrelerini bilir. | 2 | Günümüz Türk eğitiminin geldiği seviyeyi değerlendirir. | 3 | Geçmiş eğitim sistemleriyle günümüz eğitim sistemini karşılaştırır ve gelişmeleri değerlendirir. | 4 | Modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü yorumlar. | 5 | Türk eğitim tarihinde öne çıkan eğitimcileri ve onların eğitim görüşlerini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eski Türk Devletleri'nde eğitim, medreseler, sıbyan mektepleri, enderun mektebi, Osmanlı Devleti'nde eğitimde yenileşme hareketleri, modern Türkiye'de eğitimde gelişmeler, Türk eğitimine yön veren önemli şahsiyetler ve onların eğitim ile ilgili görüşleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eski Türk Devletleri'nde eğitim. | | | 2 | Türklerin İslamiyet'i kabulü ve medreseler. | | | 3 | Osmanlı devletinde ilk ve orta öğretim kurumları. | | | 4 | Enderun mektebi. | | | 5 | Osmanlı devletinde eğitimde modernleşme. | | | 6 | Osmanlı döneminde yetişen önemli eğitimciler. | | | 7 | Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitim. | | | 8 | Ara sınav. | | | 9 | Atatürk ve eğitim. | | | 10 | Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitiminde yenilikler. | | | 11 | Yabancı uzman raporları; eğitim şuraları. | | | 12 | İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeler. | | | 13 | Dünden bugüne Türkiye’de öğretmen yetiştirme. | | | 14 | Günümüz Türkiyesinde eğitim: bazı tarihi tespitler. | | | 15 | Genel değerlendirme. | | | 16 |
Final sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mustafa Gündüz, “Socio-Cultural Origins of Turkish Educational Reforms and Ideological Origins of Late Ottoman Intellectuals (1908-1930)”, History of Education, Journal of the History of Education Society, V: 38, İssue: 2, March 2009, pp. 191-216.
Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara: PegemA yay., 2012 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|