Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IMO3422013331TÜRK EĞİTİM TARİHİZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Geçmişten günümüze kadar Türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Tuğrul ÖZCAN
Öğrenme Çıktıları
1Türk eğitim tarihinin gelişim evrelerini bilir.
2 Günümüz Türk eğitiminin geldiği seviyeyi değerlendirir.
3Geçmiş eğitim sistemleriyle günümüz eğitim sistemini karşılaştırır ve gelişmeleri değerlendirir.
4Modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü yorumlar.
5Türk eğitim tarihinde öne çıkan eğitimcileri ve onların eğitim görüşlerini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eski Türk Devletleri'nde eğitim, medreseler, sıbyan mektepleri, enderun mektebi, Osmanlı Devleti'nde eğitimde yenileşme hareketleri, modern Türkiye'de eğitimde gelişmeler, Türk eğitimine yön veren önemli şahsiyetler ve onların eğitim ile ilgili görüşleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eski Türk Devletleri'nde eğitim.
2Türklerin İslamiyet'i kabulü ve medreseler.
3Osmanlı devletinde ilk ve orta öğretim kurumları.
4Enderun mektebi.
5Osmanlı devletinde eğitimde modernleşme.
6Osmanlı döneminde yetişen önemli eğitimciler.
7Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitim.
8Ara sınav.
9Atatürk ve eğitim.
10Türkiye Cumhuriyeti'nde eğitiminde yenilikler.
11Yabancı uzman raporları; eğitim şuraları.
12İlköğretim ve orta öğretimdeki gelişmeler.
13Dünden bugüne Türkiye’de öğretmen yetiştirme.
14Günümüz Türkiyesinde eğitim: bazı tarihi tespitler.
15Genel değerlendirme.
16 Final sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mustafa Gündüz, “Socio-Cultural Origins of Turkish Educational Reforms and Ideological Origins of Late Ottoman Intellectuals (1908-1930)”, History of Education, Journal of the History of Education Society, V: 38, İssue: 2, March 2009, pp. 191-216. Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara: PegemA yay., 2012
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ13333333333333333
ÖÇ23332444443333333
ÖÇ33333334233333342
ÖÇ43333333333332444
ÖÇ52333333333333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00