Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IMO3022013331DİFERANSİYEL DENKLEMLERZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Diferansiyel denklemleri sınıflandırıp, bunların çözüm yöntemlerini ve uygulama alanlarını öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Diferansiyel denklemleri sınıflandırır.
2Birinci mertebeden, ikinci mertebeden ve yüksek mertebeden homojen ve homojen olmayan lineer diferansiyel denklemlerin genel çözümlerini en uygun metodu kullanarak bulur.
3Diferansiyel denklemler ile açıklanabilen temel uygulama problemlerini çözer
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Diferansiyel denklem kavramı, diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması, başlangıç-değer problemleri, genel çözümler, değişkenlerine ayrılabilen denklemler, homojen denklemler, homojen hale dönüştürülebilen denklemler, tam diferansiyel denklemler, integrasyon çarpanı ve tam diferansiyel denklemlere dönüştürülebilen denklemler, birinci mertebeden lineer diferansiyel denklemler, Bernoulli ve Riccati tipi diferansiyel denklemler. Birinci mertebeden yüksek dereceli denklemler, Değişkenlerden birini içermeyen ikinci mertebeden denklemler, ikinci mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları. Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler ve lineer diferansiyel denklemler ve çözümleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Diferansiyel Denklemler ve Sınıflandırılması
2Başlangıç ve sınır değer problemleri, diferansiyel denklemlerin kurulması
3Değişkenlerine Ayrılabilen Denklemler
4Homojen diferansiyel denklemler, Homojen hale indirgenebilen diferasiyel denklemler
5Lineer diferansiyel denklemler
6Bernoulli ve Riccati denklemleri
7Tam diferansiyel denklemler, İntegral çarpanları
8Ara sınav
9İkinci mertebeden diferansiyel denklemler
10Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler
11Operatör metodu
12Sabitlerin değişimi metodu
13Cauchy-Euler diferansiyel denklemleri
14Lineer Diferansiyel denklem sistemleri
15Uygulamalar
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Mehmet Sezer, Ayşegül Daşcıoğlu; Diferansiyel Denklemler 1, Dora Yayıncılık, 2015 2) Diferansiyel Denklemler Teorisi; Elman Hasanov, Gökhan Uzgören, Alinur Büyükaksoy, Papatya Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Problem Çözümü14114
Soru-Yanıt14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12424
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12424
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ13324324333243343
ÖÇ23433434243332432
ÖÇ34333324334345443
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00