Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO3022013331 | DİFERANSİYEL DENKLEMLER | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Diferansiyel denklemleri sınıflandırıp, bunların çözüm yöntemlerini ve uygulama alanlarını öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Diferansiyel denklemleri sınıflandırır. | 2 | Birinci mertebeden, ikinci mertebeden ve yüksek mertebeden homojen ve homojen olmayan lineer diferansiyel denklemlerin genel çözümlerini en uygun metodu kullanarak bulur. | 3 | Diferansiyel denklemler ile açıklanabilen temel uygulama problemlerini çözer |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Diferansiyel denklem kavramı, diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması, başlangıç-değer problemleri, genel çözümler, değişkenlerine ayrılabilen denklemler, homojen denklemler, homojen hale dönüştürülebilen denklemler, tam diferansiyel denklemler,
integrasyon çarpanı ve tam diferansiyel denklemlere dönüştürülebilen denklemler, birinci mertebeden lineer diferansiyel denklemler, Bernoulli ve Riccati tipi diferansiyel denklemler. Birinci mertebeden yüksek dereceli denklemler, Değişkenlerden birini içermeyen ikinci mertebeden denklemler, ikinci mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları. Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler ve lineer diferansiyel denklemler ve çözümleri.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Diferansiyel Denklemler ve Sınıflandırılması
| | | 2 | Başlangıç ve sınır değer problemleri, diferansiyel denklemlerin kurulması | | | 3 | Değişkenlerine Ayrılabilen Denklemler | | | 4 | Homojen diferansiyel denklemler, Homojen hale indirgenebilen diferasiyel denklemler | | | 5 | Lineer diferansiyel denklemler | | | 6 | Bernoulli ve Riccati denklemleri | | | 7 | Tam diferansiyel denklemler, İntegral çarpanları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İkinci mertebeden diferansiyel denklemler | | | 10 | Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler | | | 11 | Operatör metodu | | | 12 | Sabitlerin değişimi metodu
| | | 13 | Cauchy-Euler diferansiyel denklemleri | | | 14 | Lineer Diferansiyel denklem sistemleri | | | 15 | Uygulamalar | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) Mehmet Sezer, Ayşegül Daşcıoğlu; Diferansiyel Denklemler 1, Dora Yayıncılık, 2015
2) Diferansiyel Denklemler Teorisi; Elman Hasanov, Gökhan Uzgören, Alinur Büyükaksoy, Papatya Yayınları
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|