|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO3712013331 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Etkili bir matematik öğretimi için alana özel öğretim yöntemlerinin öğretmen adayları tarafından kavranmasını ve benimsenmesini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU, Yrd. Doç. Dr. Meral CANSIZ AKTAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları anlayabilme | 2 | Genel öğretim yöntem ve tekniklerini matematik konu alanına uygulayabilme | 3 | Matematiğe özel öğretim yöntem ve teknikleri açıklar, bunlarla ilgili uygulamaları yapabilme | 4 | Matematikte sayılar, kesirler, geometri, ölçme, istatistik, olasılık, cebir gibi farklı konuların öğretimine yönelik önerilerde bulunabilme. | 5 | Matematikte kavram yanılgılarına yönelik farkındalıkları gelişebilme | 6 | | 7 | | 8 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller.
İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, vb.).
Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel Öğrenme alanları: Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel öğrenme | | | 2 | Bloom taksonomisi: Bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme | | | 3 | Temel Öğrenme yaklaşımları: Davranışçı yaklaşım, bütünlükçü yaklaşım, bilişsel gelişmeci yaklaşım | | | 4 | Temel Öğrenme yaklaşımları: Bilgi-işlem yaklaşımı, fonksiyonalist yaklaşım, bütünleştirici yaklaşım | | | 5 | Grup çalışması yoluyla öğrenme, işbirlikçi öğrenme | Grup çalışması yoluyla öğrenme, işbirlikçi öğrenmeyle ilgili etkinlikler | | 6 | Problem çözme yoluyla öğrenme | Problem çözme yoluyla öğrenmeyle ilgili etkinlikler | | 7 | Buluş yoluyla öğrenme | Buluş yoluyla öğrenmeyle ilgili etkinlikler | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Çoklu zeka kuramı ve kavram haritaları | Çoklu zeka kuramıyla ilgili etkinlikler | | 10 | Doğrudan anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem, rol oynama, örnek olay, bilgisayar destekli öğretim | soru-cevap, , rol oynama, örnek olay ile ilgili etkinlikler | | 11 | Matematiksel öğrenme: İşlemsel ve kavramsal öğrenme | | | 12 | Matematiksel öğrenme: Kavram yanılgılarının teşhis edilmesi | Kavram yanılgılarına yönelik uygulamalaR | | 13 | Öğretim etkinlikleri(Sayılar): Doğal sayılar, tam sayılar, kesirler, ondalık sayılar, reel sayılar ve işlemlerinin öğretimi | Sayıların öğretimine yönelik etkinlikler | | 14 | Öğretim etkinlikleri (Geometri-Ölçme): Geometrik kavramlar ve özelliklerinin öğretimi | Geometri ve ölçme ile ilgili kavramların öğretimine yönelik etkinlikler | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Baki, Adnan. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Yayınları, Ankara Baykul, Yaşar. 2005; İlöğretimde Matematik Öğretimi, Pegama Yayıncılık, Ankara Altun, Murat. 2005; Matematik öğretimi, Aktüel Yayııncılık, Bursa Olkun , Sinan; Toluk Uçar, Zülbiye. 2007; İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi Van De Walle, J. A. 2005, Elementary and Middle School Mathematics, Virginia Commonwealth University Bingölbali, E., Özmantar, M.F., 2009, İlöğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | 4 | 2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 5 | | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | | 3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|