Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IMO3712013331ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ IZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Etkili bir matematik öğretimi için alana özel öğretim yöntemlerinin öğretmen adayları tarafından kavranmasını ve benimsenmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU, Yrd. Doç. Dr. Meral CANSIZ AKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları anlayabilme
2Genel öğretim yöntem ve tekniklerini matematik konu alanına uygulayabilme
3Matematiğe özel öğretim yöntem ve teknikleri açıklar, bunlarla ilgili uygulamaları yapabilme
4Matematikte sayılar, kesirler, geometri, ölçme, istatistik, olasılık, cebir gibi farklı konuların öğretimine yönelik önerilerde bulunabilme.
5Matematikte kavram yanılgılarına yönelik farkındalıkları gelişebilme
6
7
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, vb.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Öğrenme alanları: Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel öğrenme
2Bloom taksonomisi: Bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme
3Temel Öğrenme yaklaşımları: Davranışçı yaklaşım, bütünlükçü yaklaşım, bilişsel gelişmeci yaklaşım
4Temel Öğrenme yaklaşımları: Bilgi-işlem yaklaşımı, fonksiyonalist yaklaşım, bütünleştirici yaklaşım
5Grup çalışması yoluyla öğrenme, işbirlikçi öğrenmeGrup çalışması yoluyla öğrenme, işbirlikçi öğrenmeyle ilgili etkinlikler
6Problem çözme yoluyla öğrenmeProblem çözme yoluyla öğrenmeyle ilgili etkinlikler
7Buluş yoluyla öğrenmeBuluş yoluyla öğrenmeyle ilgili etkinlikler
8Ara sınav
9Çoklu zeka kuramı ve kavram haritalarıÇoklu zeka kuramıyla ilgili etkinlikler
10Doğrudan anlatım, soru-cevap, gösteri, gezi-gözlem, rol oynama, örnek olay, bilgisayar destekli öğretimsoru-cevap, , rol oynama, örnek olay ile ilgili etkinlikler
11Matematiksel öğrenme: İşlemsel ve kavramsal öğrenme
12Matematiksel öğrenme: Kavram yanılgılarının teşhis edilmesiKavram yanılgılarına yönelik uygulamalaR
13Öğretim etkinlikleri(Sayılar): Doğal sayılar, tam sayılar, kesirler, ondalık sayılar, reel sayılar ve işlemlerinin öğretimiSayıların öğretimine yönelik etkinlikler
14Öğretim etkinlikleri (Geometri-Ölçme): Geometrik kavramlar ve özelliklerinin öğretimiGeometri ve ölçme ile ilgili kavramların öğretimine yönelik etkinlikler
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baki, Adnan. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Yayınları, Ankara Baykul, Yaşar. 2005; İlöğretimde Matematik Öğretimi, Pegama Yayıncılık, Ankara Altun, Murat. 2005; Matematik öğretimi, Aktüel Yayııncılık, Bursa Olkun , Sinan; Toluk Uçar, Zülbiye. 2007; İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi Van De Walle, J. A. 2005, Elementary and Middle School Mathematics, Virginia Commonwealth University Bingölbali, E., Özmantar, M.F., 2009, İlöğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11919
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)145
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ35 42            
ÖÇ4  5 2           
ÖÇ53 3             
ÖÇ6                
ÖÇ7                
ÖÇ8                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00