Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO3412013331 | BİLİM TARİHİ | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bilimleri sınıflamayı, bilimin özünü öğrenmek; bilimin İlkçağ’dan günümüze kadar kaydettiği gelişimin izini sürmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Tuğrul ÖZCAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler bilimin ilk ve Ortaçağ’daki gelişimini açıklayabilir. | 2 | Öğrenciler alternatif bilim anlayışlarını açıklayabilir. | 3 | Öğrenciler yaratıcı ve eleştirel düşünebilir. | 4 | Öğrenciler bilimlerin birbirlerinden nasıl etkilendiklerini açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İyonya-Helen, İslam-Türk (Arap, Horasan, Selçuk, Endülüs, Osmanlı) dönemlerinde bilim. Bu dönemlerde ve Rönesanstan bu yana “batıda” Astronomi, Matematik, Fizik, Tıp, Biyoloji vb. bilim dallarının gelişmesi. 20. yüzyıl bilim ve teknoloji devrimleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilimleri doğa bilimleri, insan bilimleri ve toplum bilimleri olarak ayırıp sınıflama.
| | | 2 | Pozitivist bilim anlayışını tanıma. | | | 3 | Mısır ve Mezopotamya’da Bilim. | | | 4 | Mısır ve Mezopotamya’da Bilim. | | | 5 | Antik Yunan’da Bilim. Helenik dönemde felsefe, tıp ve matematik | | | 6 | Antik Yunan’da Bilim. Helenik dönemde felsefe, tıp ve matematik. | | | 7 | Vize | | | 8 | Ortaçağ’da Bilim/Hristiyan Avrupa’da Bilim. | | | 9 | Ortaçağ’da Bilim/Hristiyan Avrupa’da Bilim. | | | 10 | İslam Dünyasında Bilim: Astronomi, Fizik, Tıp ve Matematiğin Gelişimi | | | 11 | İslam Dünyasında Bilim: Astronomi, Fizik, Tıp ve Matematiğin Gelişimi | | | 12 | Modern Bilimin Doğuşu. Bilimsel Devrimin ilk ve İkinci Evreleri | | | 13 | On dokuzuncu yüzyılda bilim: Modern Bilim ve Teknoloji | | | 14 | On dokuzuncu yüzyılda bilim: Modern Bilim ve Teknoloji | | | 15 | On dokuzuncu yüzyılda bilim: Modern Bilim ve Teknoloji | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hüseyin Gazi Topdemir, Yavuz Unat, Bilim Tarihi, Pegem Yayınları, 6. Basım, Ankara, 2013.
Cemal YILDIRIM, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 5. Basım, 1997. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|