Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IMO2722013331ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMIZorunlu246
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Genel olarak bu ders, çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini, öğretim surecindeki yeri ve kullanımını ayrıca ilköğretim matematik programında konuyla ilgili öğretim materyallerinin kullanımı, geliştirilmesi ve değerlendirilmesini amaç edinir. Matematikte materyaller özellikle çeşitli kavramların, teoremlerin veya işlemlerin somut olarak ifade edilmesini sağladığından, matematiğin öğrenciler için daha anlamlı hale gelmesini ve matematiğe karşı pozitif bir tutum geliştirmesini sağlar. Bu yüzden, bu derste öğretimde kullanılan teknolojilerin yanında özellikle öğrenim kazanımlarına uygun materyal geliştirme ve bu materyallerin etkin kullanımı ve değerlendirilmesine odaklanılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU
Öğrenme Çıktıları
1Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramları açıklar.
2Öğretim teknolojisinin değişik tanımlarını yapar
3Eğitim öğretim teknolojisi ve iletişim arasındaki ilişkileri açıklar
4Araçların sınıflandırılmasın ve öğrenme arasındaki ilişkileri açıklar
5Temel materyal hazırlama yaklaşımlarını açıklar
6Sunum materyallerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklar
7Sunum materyallerini sınıflandırır
8Alanıyla ilgili sunum materyalleri hazırlar
9Dersin amacına uygun iletişim teknolojilerini kullanır
10İnternetin özelliklerini tanır.
11Alanıyla ilgili internetten yararlanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim, Öğretim teknolojisi ve iletişim, iletişim süreci ve öğretim ilişkisi Araçların Sınıflandırılması ve öğrenme ile bağlantısı Temel Materyal hazırlama yaklaşımları Öğretim Materyallerini hazırlama ilkeleri Sunum materyallerinin hazırlanması Tepegöz yansılarının hazırlanması ve kullanılması Alternatif ders materyali geliştirme Öğretim materyallerini seçme ve düzenleme Öğretimde görsel-işitsel araçlar Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanma Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanma Eğitimde bilgisayar ve internet Eğitimde bilgisayar ve internet uygulamaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması
2Eğitim, Öğretim teknolojisi ve iletişim, iletişim süreci ve öğretim ilişkisi
3Araçların Sınıflandırılması ve öğrenme ile bağlantısı
4Temel Materyal hazırlama yaklaşımları
5Öğretim Materyallerini hazırlama ilkeleri
6Sunum materyallerinin hazırlanması
7Tepegöz yansılarının hazırlanması ve kullanılması
8Alternatif ders materyali geliştirme
9Öğretim materyallerini seçme ve düzenleme
10Arasınav
11Öğretimde görsel-işitsel araçlar
12Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanma
13Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanma
14Eğitimde bilgisayar ve internet
15Eğitimde bilgisayar ve internet uygulamaları
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (TTKB) (2005). İlköğretim matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu 6-8: Ankara: MEB.• Baykul, Y. (2005). İlköğretimde Matematik programı 6-8. Ankara: Pegema• Yalın, I. H. (2004). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel.• Kaya, Z. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegema.• Demirel, Ö., Seferoğlu, S. S., & Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegema.• Yanpar, T. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı yayıncılık.• Olkun, S. ve Toluk, Z. (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Ani yayıncılık.• Şahin, T. Y., & Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.• Bell, R. E., Davis, M., & Nite, S. (2002). Mathematical Models with Applications. New York, NY: Freeman• Konuyla ilgili diğer tüm yazılı, görsel ve elektronik kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14456
Rehberli Problem Çözümü23060
Proje Hazırlama11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)131
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1 5322           
ÖÇ2 5322           
ÖÇ3 5322           
ÖÇ4 5322           
ÖÇ5 5322           
ÖÇ6 5322           
ÖÇ7 5322           
ÖÇ8 5322           
ÖÇ9 5322           
ÖÇ10 5322           
ÖÇ11 5322           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00