Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO2722013331 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI | Zorunlu | 2 | 4 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Genel olarak bu ders, çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini, öğretim surecindeki yeri ve kullanımını ayrıca ilköğretim matematik programında konuyla ilgili öğretim materyallerinin kullanımı, geliştirilmesi ve değerlendirilmesini amaç edinir. Matematikte materyaller özellikle çeşitli kavramların, teoremlerin veya işlemlerin somut olarak ifade edilmesini sağladığından, matematiğin öğrenciler için daha anlamlı hale gelmesini ve matematiğe karşı pozitif bir tutum geliştirmesini sağlar. Bu yüzden, bu derste öğretimde kullanılan teknolojilerin yanında özellikle öğrenim kazanımlarına uygun materyal geliştirme ve bu materyallerin etkin kullanımı ve değerlendirilmesine odaklanılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 2 | Öğretim teknolojisinin değişik tanımlarını yapar | 3 | Eğitim öğretim teknolojisi ve iletişim arasındaki ilişkileri açıklar | 4 | Araçların sınıflandırılmasın ve öğrenme arasındaki ilişkileri açıklar | 5 | Temel materyal hazırlama yaklaşımlarını açıklar | 6 | Sunum materyallerinin üstün ve zayıf yönlerini açıklar | 7 | Sunum materyallerini sınıflandırır | 8 | Alanıyla ilgili sunum materyalleri hazırlar | 9 | Dersin amacına uygun iletişim teknolojilerini kullanır | 10 | İnternetin özelliklerini tanır. | 11 | Alanıyla ilgili internetten yararlanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim, Öğretim teknolojisi ve iletişim, iletişim süreci ve öğretim ilişkisi Araçların Sınıflandırılması ve öğrenme ile bağlantısı Temel Materyal hazırlama yaklaşımları Öğretim Materyallerini hazırlama ilkeleri Sunum materyallerinin hazırlanması Tepegöz yansılarının hazırlanması ve kullanılması Alternatif ders materyali geliştirme Öğretim materyallerini seçme ve düzenleme Öğretimde görsel-işitsel araçlar Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanma Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanma Eğitimde bilgisayar ve internet Eğitimde bilgisayar ve internet uygulamaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması
| | | 2 | Eğitim, Öğretim teknolojisi ve iletişim, iletişim süreci ve öğretim ilişkisi | | | 3 | Araçların Sınıflandırılması ve öğrenme ile bağlantısı | | | 4 | Temel Materyal hazırlama yaklaşımları | | | 5 | Öğretim Materyallerini hazırlama ilkeleri | | | 6 | Sunum materyallerinin hazırlanması | | | 7 | Tepegöz yansılarının hazırlanması ve kullanılması | | | 8 | Alternatif ders materyali geliştirme | | | 9 | Öğretim materyallerini seçme ve düzenleme | | | 10 | Arasınav | | | 11 | Öğretimde görsel-işitsel araçlar | | | 12 | Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanma | | | 13 | Öğretimde görsel-işitsel araçları kullanma | | | 14 | Eğitimde bilgisayar ve internet | | | 15 | Eğitimde bilgisayar ve internet uygulamaları | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (TTKB) (2005). İlköğretim matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu 6-8: Ankara: MEB.• Baykul, Y. (2005). İlköğretimde Matematik programı 6-8. Ankara: Pegema• Yalın, I. H. (2004). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel.• Kaya, Z. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegema.• Demirel, Ö., Seferoğlu, S. S., & Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegema.• Yanpar, T. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı yayıncılık.• Olkun, S. ve Toluk, Z. (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Ani yayıncılık.• Şahin, T. Y., & Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.• Bell, R. E., Davis, M., & Nite, S. (2002). Mathematical Models with Applications. New York, NY: Freeman• Konuyla ilgili diğer tüm yazılı, görsel ve elektronik kaynaklar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözümü | 2 | 30 | 60 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | 3 | 2 | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | 3 | 2 | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 5 | 3 | 2 | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | 5 | 3 | 2 | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | 5 | 3 | 2 | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | 5 | 3 | 2 | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | 5 | 3 | 2 | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | 5 | 3 | 2 | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | 5 | 3 | 2 | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | 5 | 3 | 2 | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | 5 | 3 | 2 | 2 | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|