Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IMO2022013331ANALİZ IIZorunlu248
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencileri çok değişkenli fonksiyonlarla tanıştırmak, iki değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, kısmi türev ve uygulamaları, iki katlı integraller ve bunların uygulamaları hakkında bilgi vermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Cemal BELEN
Öğrenme Çıktıları
1Çok değişkenli fonksiyon kavramını açıklayabilir.
2İki değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, kısmi türev kavramlarını açıklayabilir.
3Çok değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev hesabı yapar.
4İki değişkenli fonksiyonlarda türev uygulamalarını yapar.
5İki katlı integral kavramını açıklar, iki katlı integral kavramını kullanarak alan ve hacim hesabı yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çok değişkenli fonksiyon kavramı, fonksiyon tanım ve değer kümeleri, fonksiyon çizimleri, İki değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı ve uygulamaları, süreklilik kavramı, İki değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev, zincir kuralı, diferansiyel artma ve linearizasyon, lokal ekstremum değerleri, mutlak ekstremum değerleri ve uygulamaları, Lagrange çarpanları, İki katlı integral kavramı, iki katlı integralle alan ve hacim hesaplamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1R^n nin topolojisi
2Çok değişkenli fonksiyonlar, tanım ve değer kümeleri
3İki değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik
4İki değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev
5Zincir kuralı, Kapalı fonksiyonların türevi
6Yönlü türevler ve gradyent vektörler
7Teğet düzlemler ve diferansiyeller
8Ara sınav
9Ekstremum değerler ve eyer noktaları
10Lagrange çarpanları yöntemi
11İki katlı integraller
12Genel bölgeler üzerinde iki katlı integraller
13İki katlı integrallerde değişken değiştirme
14İki katlı integrallerde alan ve hacim uygulamaları
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Mustafa Balcı (2016). Matematik Analiz 2, Palme Yayınevi, Ankara. 2) James Stewart (2016), Calculus, Eight Edition, Boston 3) Mustafa Bayraktar, (2010), Analiz, Nobel Yayınevi, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14684
Problem Çözümü14456
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12727
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12727
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)240
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ12343543454453455
ÖÇ24334454433435455
ÖÇ33444444353224533
ÖÇ42344543244433355
ÖÇ54254324533223425
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00